روحانیون زمینه جذب جوانان را به مساجد فراهم کنند
کد خبر: 3860437
تاریخ انتشار : ۰۹ آذر ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۷

روحانیون زمینه جذب جوانان را به مساجد فراهم کنند

گروه اجتماعی ــ مدیرکل تبلیغات اسلامی استان یزد گفت: روحانیون باید با صبر و سلیقه زمینه را جهت جذب حداکثری اقشار مختلف به ویژه جوانان و نوجوانان را به مساجد فراهم کنند.

روحانیون زمینه را برای جذب حداکثری به مساجد فراهم کنندبه گزارش ایکنا از یزد، حجت‌الاسلام علیرضا نجیمی، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان یزد، صبح امروز، 9 آذرماه در دیدار با حجت‌الاسلام سلیمانی، امام جمعه بافق با اشاره به فعالیت 14 باب آموزشگاه علوم و معارف اسلام صدرا ولایت در استان اظهار کرد: از این تعداد 2 آموزشگاه شامل یک آموزشگاه دخترانه متوسطه دور دوم و یک آموزشگاه پسرانه دور اول در این شهرستان فعالیت دارند.

وی افزود: مدارس علوم و معارف اسلامی صدرا باید از لحاظ کمیت و کیفیت با توجه به شرایط موجود در استان سرآمد باشند و تنها با همکاری دستگاه‌های متولی و همراهی خیران میسور خواهد شد.

حجت‌الاسلام نجیمی بر لزوم حضور روحانیون در بین مردم تأکید کرد و گفت: مردم باید حضور روحانیون را در بین خود احساس کنند و مانند گذشته برای حل مشکلات خود به پایگاه روحانیون که مساجد است، مراجعه کنند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان یزد بیان کرد: روحانیون باید با صبر و سلیقه زمینه را جهت جذب حداکثری اقشار مختلف به ویژه جوانان و نوجوانان به مساجد را فراهم کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین سلیمانی، امام جمعه بافق نیز در این دیدار از تبلیغ به عنوان رسالت انبیای الهی یاد کرد و گفت: در این مسیر تلاش‌ها و مجاهدت‌های بسیاری صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه در زمانی قرار گرفته‌ایم که تبلیغ دینی در شرایط حساسی قرار دارد افزود: مردم خوب و صبوری داریم که باید این ظرفیت را قدر دانسته و مسئولان با خدمت درست و صادقانه دین خود را به این مردم اداء کنند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همچنین در دیدار با زاده‌رحمانی، فرماندار بافق از آمادگی این سازمان جهت مشارکت و تعامل با سایر دستگاه‌ها به ویژه دستگاه‌های حاکیمیتی خبر داد و گفت: ظرفیت‌های موجود در سازمان تبلیغات اسلامی در خدمت تمامی نهادها در جهت رسیدن به اهداف نظام و انقلاب قرار دارد.

وی با اشاره به مقتضیات خاص هر شهرستان بیان کرد: در فعالیت‌های خود برای هر شهرستان زیست بوم فرهنگی آن شهرستان را مورد توجه قرار خواهیم داد.

زاده‌رحمانی، فرماندار بافق نیز در این دیداربا تقدیر از فعالیت‌های خوب اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بافق علیرغم کمبودها و امکانات گفت: پیشینه خوب فرهنگی و مذهبی در این شهرستان کار را برای دستگاه‌های فرهنگی شهرستان دشوار کرده است.

وی با اشاره به پیگیری‌های صورت گرفته در خصوص تکمیل مجتمع فرهنگی تبلیغی شهرستان افزود: انشالله این مجتمع تا دهه فجر تکمیل و به بهره برداری خواهد رسید.

انتهای پیام
captcha