تأسیس خانه قرآن امام جواد(ع) در منزل شهید «حاج قلی بیگدلو»
کد خبر: 3860647
تاریخ انتشار : ۰۹ آذر ۱۳۹۸ - ۱۸:۳۹

تأسیس خانه قرآن امام جواد(ع) در منزل شهید «حاج قلی بیگدلو»

گروه مؤسسات قرآنی مردم‌نهاد ــ منزل مسکونی پدر شهید «حاج قلی بیگدلو» به یاد این شهید، وقف فعالیت‌های قرآنی شده و خانه قرآن امام جواد(ع) در این محل راه‌اندازی شده است.

به گزارش ایکنا؛ پدر شهید حاج قلی بیگدلو، خانه‌اش را به یاد این شهید و در راستای ترویج فرهنگ قرآنی در شهر قم، وقف امور قرآنی کرد و خانه قرآنی با نام امام جواد(ع) راه‌اندازی شد. این خانه قرآن که فعالیتش را در سال ۹۷ و با مجوز سازمان تبلیغات اسلامی آغاز کرده است و در حال حاضر با مدیریت مهدی بیگدلو، اداره می‌شود و طی یک سال فعالیتش توانسته حدود ۶۰ قرآن‌آموز در مقاطع سنی سه تا ۶۰ سال جذب کند.

بنابر گفته مدیر این خانه قرآن «روخوانی، روان‌خوانی، تجوید، مفاهیم، صوت و لحن و حفظ ترتیبی و حفظ خردسالان و جزء سی‌ام قرآن در گروه سنی ۳ تا ۶ سال در سطوح مقدماتی تا پیشرفته از جمله دوره‌های آموزش عمومی این مرکز است».

همچنین دوره‌های این خانه قرآنی امام جواد(ع) در نوبت صبح و بعدازظهر تشکیل می‌شود و این مرکز در قم، خیابان جمهوری، نرسیده به میدان امام حسین و ۱۶ متری امام خمینی، بین کوچه ۲۷ و ۲۹، پلاک ۹۸ قرار دارد.

یادآور می‌شود، شهید حاج قلی بیگدلو در سال ۱۳۴۷ شمسی در روستا‌های زنجان به دنیا آمد. از همان کودکی در مجالس دینی از جمله برنامه‌های سوگواری امام حسین(ع) و مساجد شرکت می‌کرد. وی در نبرد‌های کردستان (فاو)، عملیات جزیره مجنون، کربلای ۴، کربلای ۵ حضور داشت و در پنجم دی‌ماه سال ۱۳۶۵ به آرزوی خود نایل شد و به دیدار معشوق شتافت.

متن وصیتنامه شهید حاج قلی بیگدلو

«بسم الله الرحمن الرحیم

وَلا تَحسَبَنَّ الَّذينَ قُتِلوا في سَبيلِ اللَّهِ أَمواتًا ۚ بَل أَحياءٌ عِندَ رَبِّهِم يُرزَقونَ

مپندارید آن کسانی که در راه خدا کشته می‌شوند مرده‌اند بلکه زنده‌اند و در نزد خدا روزی می‌خورند

شهدا شمع محفل بشریتند میسوزند و به محفل بشریت روشنایی می‌بخشند (شهید مرتضی مطهری)

حمد و سپاس آن خدا را که بر ما منت نهاد و ما را به صراط مستقیم هدایت فرمود و شکر آن خدایی را که به ما توفیق شرکت در صفوف رزمندگان را عنایت فرمود و شکر خدایی را که ما را از یاران امام قرار داد و چشم و قلوب ما را با ظهور اسلام روشن و نورانی ساخت.

بارالها من آمدم به جبهه تا دین خود را ادا کنم و به وظیفه‌ای که تو بر گردنم گذاشته‌ای لبیک گویم و به وظیفه‌ خود عمل کنم تا آخرین قطره‌ی خونم در جبهه می‌مانم تا اینکه خدواند شهدت در راهش را نصیبم کند.

ای جوانان نکند در رختخواب ذلت بمیرید که حسین بن علی(ع) در میدان نبرد شهید شد ای جوانان مبادا در غفلت بمیرید که علی(ع) در محراب عبادت شهید شد و مبادا در حال بی تفاوتی بمیرید که ‌علی‌اکبر حسین در راه خدا شجاعانه جنگید. ای مادران مبادا از رفتن فرزندانتان به جبهه جلوگیری کنید که فردای قیامت در محضر خدا نمیتوانید جواب زینب را بهید که تحمل ۷۲ شهید را نمود.

با سلام بر پدر گرامی و مادر مهربانم که مرا به اینجا رساندند. اول وصیت من این است که اگر شهادت نصیبم شد راهم را ادامه دهید تا دشمن فکر نکند که ما با امام امت نیستیم تا آخرین قطره‌ی خون از امام دفاع کنید و هیچگاه امام را تنها نگذارید که امام هم مانند امام حسین ندای هل من ناصر سر دهد و کسی نباشد لبیک به او گوید و آن روز است که فاتحه اسلام خوانده خواهد شد و دیگر ای برادرانم درسهایتان را خوب بخوانید تا اینکه فرهنگ اسلام را در سر تا سر جهان صادر کنید.

وصیت دیگرم اینست که هر کجایی که صلاح دانستید مرا دفن کنید و بمدت ۴۱ روز روزه قضا دارم بگیرید و در آخر از همه فامیل و همسایگان و دوستان حلالیت می‌طلبم.

(والسلام علیکم و رحمةالله و برکاته)

خدایا خدایا تا انقلاب مهدی خمینی را نگهدار
رزمندگان اسلام نصرت عطا بفرما
زیارت کربلا نصیب ما بگردان آمین یا رب العالمین
حاج قلی بیگدلو 29/9/1365»

انتهای پیام
captcha