کمبود منابع مالی دلیل خوبی برای تعطیلی مؤسسات قرآنی نیست
کد خبر: 3863002
تاریخ انتشار : ۱۹ آذر ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۹

کمبود منابع مالی دلیل خوبی برای تعطیلی مؤسسات قرآنی نیست

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ سرپرست گروه قرآن و عترت اداره ارشاد هرمزگان، گفت: در شرایط سخت اقتصادی نباید شاهد باشیم که مؤسسات به دلیل عدم تأمین منابع مالی تعطیل شوند، از این رو نیاز به حمایت و توجه داریم.

مصطفی رجبیان، سرپرست گروه قرآن و عترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان هرمزگان در گفت‌و‌گو با ایکنا، گفت: هجدهمین دوره آزمون سراسری قرآن و عترت در قالب 4 گروه ترجمه و مفاهیم، معارف اهل بیت(ع)، حفظ قرآن کریم و آزمون‌های الکترونیک در سراسر استان هرمزگان و شهرستان‌هایی که قرآن‌آموز ثبت نام کرده‌اند در تاریخ 11 بهمن‌ماه برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه آزمون به‌صورت کتبی در سطح کشور برگزار می‌شود، ادامه داد: شرکت در آزمون برای تمامی داوطلبان آقا و بانو در تمام مقاطع سنی آزاد و به‌صورت کتبی است؛ اما برای شرکت‌کنندگان زیر 10 سال در رشته حفظ قرآن به‌صورت شفاهی برگزار خواهد شد. زمان ثبت نام از 25 آبان‌ماه شروع شده و تا 25 آذرماه ادامه دارد، مهلت ثبت نام رشته‌های الکترونیک نیز تا 15 دی‌ماه خواهد بود.

سرپرست گروه قرآن و عترت اداره‌کل ارشاد هرمزگان، اهداف برگزاری آزمون در گروه سنی جوانان و نوجوانان را ایجاد انگیزه، شناسایی و معرفی نخبگان و استعدادهای درخشان قرآنی عنوان کرد و گفت: به افرادی که امتیاز بالای 90 را کسب کنند لوح تقدیر اهدا می‌شود که پس از اعلام نتایج از طریق سامانه آزمون قابل دریافت است.

وی تعداد کل ثبت نام در آزمون سراسری قرآن و عترت در استان را 727 نفر عنوان کرد و افزود: از این تعداد ثبت نامی 512 نفر بانو و 215 نفر آقا هستند. تاکنون در رشته‌های الکترونیک سبک زندگی و سیره معصومین 34 نفر، روخوانی قرآن کریم 19 نفر، حفظ سوره بقره 37 نفر، حفظ کل قرآن کریم 40 نفر، حفظ جزء سی 210 نفر، حفظ 20 جزء اول 21 نفر، حفظ 10 جزء اول 33 نفر، حفظ 5 جزء آخر 69 نفر، حفظ جزء اول 86 نفر، حفظ 25 جزء اول 4 نفر، حفظ 15 جزء اول 19 نفر، حفظ 5 جزء اول 70 نفر، حفظ و ترجمه نهج‌البلاغه 16 نفر، حفظ و ترجمه صحیفه سجادیه 5 نفر، تفسیر سوره بقره 29 نفر و ترجمه و درک معانی سوره بقره 35 نفر ثبت نام کرده‌اند.

سرپرست گروه قرآن و عترت ارشاد هرمزگان ادامه داد: شرکت‌کنندگان می‌توانند در چهار گروه یک رشته را انتخاب کرده و برای ثبت نام مبلغ 7 هزار تومان را پرداخت کنند، پس از اعلام نتایج به برگزیدگان آزمون که امتیاز بالای 90 را کسب می‌کنند نیز پس از قرعه‌کشی جوایز نفیسی اهدا می‌شود.

رجبیان با اشاره به اینکه مناطق محروم قادر به پرداخت هزینه ثبت‌نام نیستند، گفت: حمایت دولت،‌ استاندار و مسئولان را می‌طلبیم تا با اثر قرآن و عترت بتوانیم در کاهش آسیب‌های اجتماعی مؤثر باشیم. در شرایط سخت اقتصادی نباید شاهد این باشیم که مؤسسات به دلیل عدم تأمین منابع مالی تعطیل شوند از این رو نیاز به حمایت و توجه داریم.

انتهای پیام
captcha