250 محفل «انس با قرآن» در مدارس يزد برگزار می‌شود
کد خبر: 3863569
تاریخ انتشار : ۲۱ آذر ۱۳۹۸ - ۰۷:۰۷

250 محفل «انس با قرآن» در مدارس يزد برگزار می‌شود

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ رئيس اداره قرآن و عترت اداره‌كل آموزش و پرورش استان يزد با تشريح برنامه‌هاي گراميداشت هفته قرآن از برگزاری 250 محفل «انس با قرآن» در مدارس استان خبر داد.

برگزاري ۲5۰ محفل «انس با قرآن» در مدارس يزدسعيد غفاريان، رييس اداره قرآن و عترت اداره‌كل آموزش و پرورش استان يزد در گفت‌وگو با ایکنا یزد با اشاره به نامگذاري ۲۳ الي ۳۰ آذرماه به عنوان هفته گراميداشت قرآن و عترت اظهار كرد: به مناسبت اين هفته مرحله اول مسابقات قرآن، عترت و نماز در سطح مدارس با شكوه خاص و شركت بيش از نيمي از دانش‌آموزان يزدي آغاز خواهد شد.

وي برگزاري دعاي ندبه دانش‌آموزي در مسجد اعظم امامزاده جعفر(ع) يزد و ديگر بقاع و امامزادگان استان، برگزاري نمايشگاه بزرگ قرآن با ارائه آثار قرآني دانش‌آموزان و فرهنگيان در مركز استان را از ديگر برنامه‌ها برشمرد.

غفاريان افزود: همچنين به اين مناسبت 250 محفل انس با قرآن در مدارس استان با محوريت حفظ جزء ۳۰ قرآن كريم برگزار خواهد شد كه برنامه‌ريزي‌هاي لازم براي حضور حافظان برتر استان در اين محافل انجام شده است.

رئيس اداره قرآن و عترت اداره‌كل آموزش و پرورش استان يزد گفت: جشن تكليف متمركز در سه منطقه استان به مناسبت هفته قرآن و عترت برگزار مي‌شود كه بيش از ۲۵۰۰ دانش‌آموز دختر در اين جشن شركت مي‌كنند.

وي افزود: در تلاش هستيم تا با دعوت از قاريان برجسته و حافظين كشوري نوجوان قرآن كريم و حضور آنان در تعدادي از محافل انس با قرآن در مدارس، شور و شوق مضاعفي را در رابطه با حفظ جزء سي ام قرآن كريم در بين دانش آموزان ايجاد نمايند.

غفاريان حضور جامعه قرآني استان در گلزار شهداء و تجديد پيمان با شهداي جنگ تحميلي را يادآور شد و افزود: برنامه‌ريزي براي حضور گسترده در نماز جمعه و ارائه گزارش از فعاليت‌هاي قرآني آموزش و پرورش پيش از خطبه‌هاي نماز جمعه، برگزاري زنگ آسماني در طول هفته قرآن در مدارس كشور براي صبحگاه و اجراي برنامه متنوع قرآني در آن از ديگر برنامه‌ها است.

وي بيان كرد: آذين بندي مدارس با پوسترهاي قرآني و چراغاني و پذيرايي از دانش‌آموزان در طول هفته، برگزاري گفتمان‌ها و نشست‌هاي ديني با حضور مبلغان حوزه‌هاي علميه، تقدير و تجليل از فعالين و نخبگان قرآني آموزش و پرورش و ارائه گزارش فعاليت‌هاي صورت گرفته در يكسال گذشته از ديگر برنامه‌هاي هفته گراميداشت قرآن، عترت و نماز است.

انتهای پیام
captcha