نشست فصلی کارشناسان اداره امور قرآنی چهارمحال‌وبختیاری برگزار شد
کد خبر: 3864490
تاریخ انتشار : ۲۵ آذر ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۱

نشست فصلی کارشناسان اداره امور قرآنی چهارمحال‌وبختیاری برگزار شد

گروه فعالیت های قرآنی- دومین نشست فصلی کارشناسان اداره امور قرآنی چهارمحال‌وبختیاری در سال 98، با حضور مدیرکل تبلیغات اسلامی استان و کارشناسان قرآنی، در سالن جلسات اداره‌کل تبلیغات اسلامی برگزار شد.

دومین نشست فصلی کارشناسان اداره امور قرآنی چهار محال‌وبختیاری برگزار شد

به گزارش ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری، با نزدیک شدن به روزهای پایانی فصل پاییز و نتیجه‌گیری از فعالیت‌های قبلی به منظور کسب تجربه برای آینده، دومین نشست فصلی کارشناسان اداره امور قرآنی چهارمحال‌وبختیاری در سال 98، امروز 24 آذرماه با حضور مدیرکل تبلیغات اسلامی استان، در سالن جلسات اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان برگزار شد.

در این جلسه، محسن تقی‌پور، رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی گزارشی از فعالیت‌های قرآنی 9 ماهه نخست سال جاری و همچنین نقاط قوت و ضعفِ ارزیابی فعالیت‌های قرآنی توسط بازرسان سازمان دارالقرآن را ارائه کرد، سپس با تبیین برنامه‌های آینده این اداره، مطالبی را در خصوص اهمیت نشر و گسترش فرهنگ قرآنی بیان کرد.

در ادامه این نشست کارشناسان قرآنی شهرستان‌های ده گانه استان با ارائه گزارشی از فعالیت‌های قرآنی 9 ماه گذشته، دغدغه‌ها و مشکلات منطقه کاری خود را مطرح کردند.

در پایان این نشست نیز مدیرکل تبلیغات اسلامی استان با اشاره به آیه شریفه «یا أَیهَا الَّذِینَ آمَنُوا قُوا أَنْفُسَکمْ وَ أَهْلِیکمْ ناراً وَقُودُهَا النَّاسُ»، اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین رویکردهای قرآن، توجه به مبحث تربیتی آیات است و اساس این رویکرد نیز برجسته کردن ابعاد تربیتی قرآن به منظور انسان‌سازی قرآن با هدف عملگرایی و تحول‌سازی فردی و اجتماعی است.

وی در ادامه شرط لازم برای تحول اجتماعی را پاکسازی محیط خانواده از طریق عمل به فرامین قرآن دانست و بیان کرد: این آیه با خطابی فراگیر به مؤمنان ستون‌های تربیت اسلامی را پی‌ریزی می‌کند و دستوری بنیادین به هر فرد مؤمنی می دهد که عمل به آن ضامن تربیت فرد، خانواده و اجتماع می‌شود و تأمل در آن، الهام‌بخش بسیاری از مبانی اصولی و روش‌های تربیت دینی است.

انتهای پیام
captcha