زیرساخت ارتباط مستمر مساجد با حقوقدانان در یزد فراهم شود
کد خبر: 3864708
تاریخ انتشار : ۲۶ آذر ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۸

زیرساخت ارتباط مستمر مساجد با حقوقدانان در یزد فراهم شود

گروه اجتماعی ــ معاون فرهنگی دادگستری استان یزد ایجاد زیرساخت مناسب برای ارتباط مستمر مساجد با حقوقدانان را خواستار شد و گفت: باید با استفاده از تکنولوژی‌های روز و ظرفیت‌های جدید برای تسهیل ارتباطات مردم با حقوقدانان بسیجی بهره گرفت.

زیرساخت‌های ارتباط مستمر مساجد با حقوقدانان در یزد فراهم شودبه گزارش ایکنا از یزد، محمدرضا عرشیان، معاون فرهنگی دادگستری استان یزد، روز گذشته، 25 آذرماه در نشست کارگروه اجرایی طرح هر مسجد یک حقوقدان اظهار کرد: نظارت، بازنگری، تجزیه و تحلیل روش‌های اجرای طرح و آسیب‌شناسی دقیق آن می‌تواند کمک شایانی در تعالی بهبود شیوه اجرای این طرح داشته باشد.

وی با اشاره به مدت نزدیک به 4 سال اجرای طرح هر مسجد یک حقوقدان در استان یزد گفت: آثار و برکات بسیاری در این مدت با اجرای این طرح حاصل شده، اما باید با همت و خرد جمعی برای اجرای بهتر و هدفمندتر آن برنامه‌ریزی کرد.

این مقام قضایی بیان کرد: رهنمودهای مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در زمینه ارتقای آگاهی‌های حقوق و قضایی جامعه و تاکیدات ریاست قوه قضائیه، همین طرح است که انتظار می‌رود استان یزد به عنوان مُبدع این طرح، بتواند بیش از پیش و با خلاقیت بر اثرگذاری این طرح بیفزاید.

وی شناسایی آسیب‌های محلات و سوق دادن برنامه‌های محله محور و مسجد محور به سوی حل مشکلات مبتلا به را ازجمله اهداف طرح ذکر کرد و گفت: می‌توان آسیب‌های مبتلا به محلات را شناسایی و برنامه‌های جامعی را برای حضور حقوقدانان در محلات و مساجد تدارک دید.

معاون فرهنگی دادگستری استان یزد بیان کرد: همکاری وکلا، کارشناسان، اساتید حقوق دانشگاه‌ها و قضات دادگستری یک ظرفیت بی‌بدیل حقوقدان را فراهم آورده که باید از این ظرفیت نهایت بهره را برای خدمت به مردم گرفت.

وی همکاری پایگاه‌های بسیج، کانون‌های مساجد در کنار ائمه جماعات را بسیار خوب ارزیابی کرد و گفت: همه افراد ذی‌نفوذ محله با محوریت مسجد، تمام مقدمات را برای حضور حقوقدانان بسیجی فراهم می‌آورند.

عرشیان ایجاد یک زیر ساخت مناسب برای ارتباط مستمر و مداوم مساجد با حقوقدانان را خواستار شد و اظهار کرد: باید با استفاده از تکنولوژی‌های روز و ظرفیت‌های جدید برای تسهیل ارتباطات مردم با حقوقدانان بسیجی بهره گرفت.

یادآور می‌شود در این جلسه نمایندگانی از سازمان بسیج حقوقدانان، کانون‌های مساجد، بسیج محلات، به بحث و تبادل نظر پرداختند.

انتهای پیام
captcha