نقش تاریخی روحانیت معرفی شود
کد خبر: 3864977
تاریخ انتشار : ۲۷ آذر ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۵

نقش تاریخی روحانیت معرفی شود

گروه فرهنگی ــ سفیر ایران در تونس، مبارزه با خرافات و تبیین و تفسیر دین را از نقش‌های اصلی حوزویان برشمرد و با ذکر این مطلب که فقها در حوزه، مُر دین را به جامعه ارائه می‌دهند، گفت: رسالت حوزه‌ها، تهذیب جامعه است و نقش تاریخی روحانیت باید بیان شود.

حوزه، مُر دین را به جامعه عرضه می‌کند/لزوم معرفی نقش تاریخی روحانیتبه گزارش ایکنا از لرستان، حجت‌الاسلام مصطفی بروجردی، پژوهشگر علوم اسلامی و سفیر ایران در تونس شامگاه سه‌شنبه، ۲۶ آذرماه در همایش «وحدت حوزه و دانشگاه» که با موضوع نقش حوزه و دانشگاه در گام دوم انقلاب به میزبانی حوزه علمیه کمالیه خرم‌آباد برگزار شد، گفت: آن‌چه وحدت حوزه و دانشگاه را رقم می‌زند وحدت در هدف است؛ کمااینکه حل مسئله انسان معاصر هدف مشترک حوزه و دانشگاه است.

وی با ذکر این مطلب که دانشگاه نقش اصلی را در تمدن‌سازی بر عهده دارد و نقش اصلی در فرهنگ‌سازی بر عهده حوزه است، ادامه داد: نهاد دانشگاه در مراحل نخستین با هدف آموزش شکل گرفت و در مرحله بعد پژوهش به اهداف آن اضافه شد و در شرایط کنونی کارآفرینی به اهداف دانشگاه اضافه شده است.

بروجردی با اشاره به این‌که حوزه نهادی با بیش‌ از هزار سال قدمت است، اضافه کرد: حوزه علمیه، نتیجه و محصول هزاران سال تلاش فقها، فیلسوفان و مفسران و عالمان دین است و امروز میراث‌دار فرهنگ اسلامی است.

سفیر ایران در تونس مبارزه با خرافات، تبیین و تفسیر دین را از نقش‌های اصلی حوزویان برشمرد و با ذکر این مطلب که حوزویان و فقها در حوزه، مُر دین را به جامعه ارائه می‌دهند، گفت: نقش مهم حوزه‌ها رسالت تهذیب جامعه است که توسط روحانیت انجام شده است کمااینکه نقش تاریخی روحانیت باید بیان شود. باید مردم را بفهمیم و نیازهای واقعی آنان را درک و برای رسیدن به نیازهای جامعه راهکار بیابیم.

انتهای پیام
captcha