اجرای طرح «شوق زیارت» در آذربایجان‌غربی
کد خبر: 3866033
تاریخ انتشار : ۰۲ دی ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۱

اجرای طرح «شوق زیارت» در آذربایجان‌غربی

گروه فرهنگی ــ معاون فرهنگی کمیته امداد امام خمینی(ره) آذربایجان‌غربی، گفت: ۸۰ نفر از زنان سرپرست خانوار تحت پوشش کمیته امداد استان تحت عنوان طرح «شوق زیارت» به سفر زیارتی مشهد مقدس و قم اعزام شدند.

اعزام زنان سرپرست خانوار آذربایجان‌غربی به سفرهای زیارتیبهزاد نیکمرام، معاون فرهنگی کمیته امداد امام خمینی(ره) آذربایجان‌غربی، در گفت‌وگو با ایکنا از آذربایجان‌غربی، اظهار کرد: ۸۰ نفر از زنان سرپرست خانوار تحت پوشش کمیته امداد در قالب دو کاروان به سفر زیارتی مشهد مقدس و قم اعزام شدند.

وی با بیان اینکه هزینه این سفر بالغ بر ۳۵ میلیون تومان است، افزود: این کاروان‌ها از ۲۹ آذر به مقصد مورد نظر حرکت کرده و در پنجم دی ماه به استان باز خواهند گشت.

معاون فرهنگی کمیته امداد امام خمینی(ره) آذربایجان‌غربی با بیان اینکه اعزام مددجویان تحت عنوان طرح «شوق زیارت» انجام می‌شود، ادامه داد: کاروان‌های دیگری نیز تا پایان سال به سفرهای زیارتی اعزام خواهند شد.

۶۰ درصد مددجویان زنان سرپرست خانوار هستند

وی با بیان اینکه ۶۰ درصد مددجویان استان را زنان سرپرست خانوار تشکیل می‌دهند، بیان کرد: تعداد زنان سرپرست خانوار در استان برابر با ۱۷۴ هزار نفر بوده که با برگزاری کلاس‌های قرآنی و فرهنگی برای آنها برنامه‌های مختلفی در نظر گرفته شده است.

نیکمرام با بیان اینکه برای احیای سنت حسنه تلاوت قرآن کریم، محافل قرآنی برای مددجویان برگزار می‌شود، بیان کرد: شرکت در این کلاس‌ها برای همه مددجویان آزاد بوده اما اولویت با طلاب، دانشجویان، دانش‌آموزان، زنان سرپرست خانوار و جوانان در شرف ازدواج است.

وی با اشاره به اینکه بیش از ۲۰۰ هزار تومان هزینه برای هر نفر برای شرکت در محافل قرآنی در نظر گرفته شده است، خاطرنشان کرد: امید است با برگزاری این محافل رغبت برای قرائت قرآن در بین مردم بیشتر شده و افراد بیشتری در این محافل شرکت کنند.

 

انتهای پیام
captcha