فهما؛ بستر عرضه توانمندی کانون‎‌های فرهنگی مساجد
کد خبر: 3866180
تاریخ انتشار : ۰۲ دی ۱۳۹۸ - ۲۰:۰۸

فهما؛ بستر عرضه توانمندی کانون‎‌های فرهنگی مساجد

گروه معارف ــ مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی ــ هنری مساجد کرمانشاه سامانه فهما را بستر جدیدی برای کانون‌ها دانست تا از این طریق توانمندی خود را عرضه و نقاط ضعف و قدرت آن‌ها شناسایی شود.

به گزارش ایکنا از کرمانشاه، حجت‌الاسلام افشین کلات‌پور، مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی ــ هنری مساجد کرمانشاه امروز 2 دی در نشستی با اشاره به وجود 27 هزار عضو در کانون‌های فرهنگی ــ هنری مساجد استان کرمانشاه اظهار کرد: در تلاش هستیم تا این تعداد را به 40 هزار نفر برسانیم.
وی افزود: با توجه به رویکرد جدید ایجاد شده و دورنمای تعیین شده این مراکز، در این رویکرد ستاد عالی به ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی مساجد ایران با لوگوی فهما تبدیل شده و تمام کانون‌ها به این سامانه مجهز شده است.
مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی ــ هنری مساجد کرمانشاه تصریح کرد: براساس یاد شده افرادی که در کانون‌ها ثبت‌نام می‌کنند دارای شناسنامه شده و تاریخ عضویت، سن، مدرک تحصیلی و زبان در این شناسنامه ثبت می‌شود و برنامه‌های بومی‌سازی زیر پرچم ولایت برای آن‌ها اجرا می‌شود.
حجت‌الاسلام کلات‌پور تصریح کرد: فهما به‌دنبال ارتقای فعالیت‌های قرآن و عترت، شبکه‌سازی و ساماندهی و ارتقای فعالیت‌های فرهنگی و ادبی در مساجد است.
وی گفت: برنامه فهما منطقه‌بندی شده و در هر شهرستان از یک مسئول به‌عنوان رابط دعوت شده و برای آن‌ها کلاس توجیهی برای استفاده از سامانه فهما برگزار شده و از آن‌ها خواسته شده تا نخبگان هر منطقه را شناسایی کنند.
وی تأکید کرد: فهما جایگاه اصلی مسجد را نشان می‌دهد و به احیای نقش مسجد کمک می‌کند.

انتهای پیام
captcha