کمبود فضای تحصیلی مناسب و تجهیزات؛ چالش‌ اصلی مدارس صدرای یزد
کد خبر: 3866454
تاریخ انتشار : ۰۴ دی ۱۳۹۸ - ۰۷:۰۱

کمبود فضای تحصیلی مناسب و تجهیزات؛ چالش‌ اصلی مدارس صدرای یزد

گروه اجتماعی ــ مدیرکل تبلیغات اسلامی استان یزد از کمبود فضای تحصیلی مناسب و تجهیزات به عنوان مهمترین چالش‌های پیشروی مدارس صدرا یاد کرد و گفت: در شهرستان خاتم این موضوع متفاوت است و علی‌رغم وجود فضا و زیرساخت‌های مناسب کمبود تعداد دانش‌آموز مشکلاتی را به وجود آورده است.

ایجاد بستر برای دانش آموزان مستعد در مناطق محروم از مهمترین اهداف راه اندازی مدارس صدرا ولایت استبه گزارش ایکنا از یزد، حجت‌الاسلام علیرضا نجیمی، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان یزد، روز گذشته، 3 دی ماه در نشست کمیته پشتیبانی مدارس صدرا شهرستان خاتم با بیان اینکه مدارس صدرای ولایت با هدف تربیت نیروی طراز انقلاب راه‌اندازی شده است اظهار کرد: زمینه‌سازی لازم برای دانش‌آموزان مستعد در مناطق محروم از دیگر اهداف راه‌اندازی این مدارس بوده است.

وی به فعالیت 14 باب آموزشگاه علوم و معارف اسلامی صدرا در استان اشاره کرد و افزود: آموزشگاه علوم و معارف اسلامی صدرا در شهرستان خاتم از برکات سفر مقام معظم رهبری به استان است که در سال 1387 فعالیت خود را با30 دانش آموز آغاز کرد.

نجیمی از کمبود فضای تحصیلی مناسب و تجهیزات به عنوان مهمترین چالش‌های پیشروی این مدارس یاد کرد و گفت: اما در شهرستان خاتم این موضوع متفاوت است و علیرغم وجود فضا و زیرساخت‌های مناسب کمبود تعداد دانش‌آموز مشکلاتی را به وجود آورده است.

وی با بیان اینکه جهت حفظ این آموزشگاه پیگیری‌های مستمری در مرکز استان انجام و جلسات متعددی برگزار شده است افزود: قطعاً حفظ این آموزشگاه نیازمند همراهی مسئولان شهرستان است تا بتواند در سال تحصیلی آینده به فعالیت خود ادامه دهد.

حجت‌الاسلام محمدعلی جعفری، امام جمعه هرات نیز در این نشست با انتقاد از سیاست‌های تنظم خانواده در کشور گفت: ابتدا باید با سیاست‌های حمایتی جوانان را به ازدواج تشویق کرده و در ادامه با ایجاد زمینه‌های لازم آن‌ها را سمت فرزندآوری هدایت کنیم.

وی از مدارس علوم و معارف اسلامی صدرا به عنوان مکانی برای تحقق منویات مقام معظم رهبری در حوزه تعلیم و تربیت یاد کرد و افزود: مسئولان شهرستان باید از تمام ظرفیت‌های موجود در جهت حفظ آموزشگاه علوم و معارف اسلامی صدرا در این شهرستان و تقویت آن استفاده کنند.

فرجام فاضلی، فرماندار خاتم نیز در این نشست با بیان اینکه در کشوری که نام آن جمهوری اسلامی است قطعا مسائل فرهنگی و اجتماعی از دغدغه‌های مسئولان آن است گفت: تربیت نسل برای آینده کشور از جمله مسائلی است که همه مسئولان در هر پستی باید به آن اهتمام داشته باشند.

وی از کاهش جمعیت به عنوان یکی از چالش‌های پیشروی کشور یاد کرد و افزود: باید با کمک یکدیگر در جهت تغییر فرهنگ جامعه در حوزه فرزندآوری تلاش کنیم البته در این مسیر رسالت دستگاه‌های فرهنگی از جمله سازمان تبلیغات اسلامی بسیار مؤثر است.

فاضلی به برکات مدارس علوم و معارف اسلامی صدرا در این شهرستان اشاره کرد و گفت: قطعاً تمام ظرفیت‌های شهرستان را به کار خواهیم گرفت تا در سال آینده این آموزشگاه با قوت به فعالیت خود ادامه دهد.

انتهای پیام
captcha