ثبت اطلاعات و فعالیت‌های مردمی از دستاوردهای طرح «فهما» است
کد خبر: 3866686
تاریخ انتشار : ۰۴ دی ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۲

ثبت اطلاعات و فعالیت‌های مردمی از دستاوردهای طرح «فهما» است

گروه اجتماعی ــ سرپرست ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد استان یزد با اشاره به طرح «فهما»، ثبت اطلاعات و فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی مجموعه‌های مردمی را یکی از دستاوردهای این طرح اعلام کرد.

ثبت اطلاعات و فعالیت‌های مردمی از دستاوردهای طرح «فهما» استبه گزارش ایکنا از یزد، حجت‌الاسلام مظفر سالاری، سرپرست ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد استان یزد صبح امروز، 4 دی ماه در نشست با حجت الاسلام نجیمی، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان یزد با اشاره به برگزاری برنامه‌های مختلف در تمامی رده‌های سنی اظهار کرد: سعی شده این برنامه‌ها از مهدکودک آغاز شود، البته این مسیر در طرح ملی فهما دنبال خواهد شد.

سرپرست دبیرخانه کانون‌های مساجد استان یزد بیان کرد: یکی از ضعف‌های ما نداشتن آمار و اطلاعات است که در فهما نیز این مساله مد نظر قرار گرفته و برای اولین بار در کشور نیز به صورت علمی و سیستماتیک فعالیت‌ها ثبت می‌شود.

حجت‌الاسلام سالاری بیان کرد: اگر کانون در منطقه محروم طرح مناسبی داشته باشد می‌تواند در طرح فهما این طرح را به صورت کشوری مطرح و خود را به عنوان الگویی در کشور معرفی کند.

وی با اشاره به اینکه یکی از دستاوردهای فهما ثبت اطلاعات و فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی مجموعه‌های مردمی است گفت: ما امروز باید به برکت انقلاب اسلامی از فرصت پیش آمده در راستای هم افزایی و همدلی در فعالیت‌ها تلاش کنیم.

حجت الاسلام نجیمی، مدیر کل تبلیغات اسلامی یزد نیز در این نشست گفت: مسجد به عنوان معنوی ترین و مهمترین نقطه مشترک فعالیت است که برکات این مکان قطعا منشا اثرات بسیاری در فعالیت‌های مشترک خواهد بود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی یزد افزود: ما باید به دنبال خارج کردن مساجد از رکود باشیم که در صورت تحقق آن روح تحرک و نشاط معنوی در سطح محلات دمیده خواهد شد.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان یزد بیان کرد: ما در استان حدود 40 نهاد فرهنگی همسو داریم که امیدواریم بتوانیم با هماهنگی و هم افزایی این نهادها در جهت فعالیت‌های فرهنگی گام برداریم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان یزد بیان کرد: امیدواریم بانک اطلاعاتی مشترک را در استان ایجاد کنیم تا بتوانیم بر این اساس در مساجد برنامه ریزی کرده و برنامه‌های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت دنبال کرده و با محوریت مسجد حرکت کنیم.

حجت الاسلام نجیمی گفت: قطعا همدلی و مشارکت در فعالیت‌های بین مجموعه‌های همسو و فعال در حوزه مساجد برای فعالان این حوزه ایجاد انگیزه می‌کند.

وی با اشاره به اینکه در مناطق حاشیه ای و جدیدالتاسیس شاهد کمبود مساجد هستیم که باید با استفاده از ظرفیت‌های خیری در راستای ایجاد مساجد گام برداریم بیان کرد: رویکرد سازمان از مسجد محوری به سمت امام محوری در حال حرکت است که در این راستا سعی داریم تا بر روی امام جماعت مساجد به عنوان فرد اثرگذار در محلات برنامه ریزی کنیم.

حجت الاسلام نجیمی گفت: یکی از برنامه‌های ما ایجاد شناسنامه برای مساجد و همچنین محلات است که در آن نقطه قوت‌ها و ضعف‌ها مشخص می‌شود و از کارهای موازی جلوگیری خواهد شد.

انتهای پیام
captcha