تبلیغات زودهنگام داوطلبان مجلس در بررسی صلاحیت‌ها اثرگذار است
کد خبر: 3866732
تاریخ انتشار : ۰۵ دی ۱۳۹۸ - ۰۷:۴۲

تبلیغات زودهنگام داوطلبان مجلس در بررسی صلاحیت‌ها اثرگذار است

گروه سیاست و اقتصاد ــ رییس دفتر نظارت شورای نگهبان در یزد گفت: تبلیغات زودهنگام برخی داوطلبان مجلس قبل از اعلام صلاحیت‌ها قطعاً در بررسی صلاحیت‌ها تاثیر خواهد گذاشت.

تبلیغات زودهنگام داوطلبان مجلس در بررسی صلاحیت‌ها اثرگذار استبه گزارش ایکنا از یزد، حجت السلام سیدناصر محمدی، رییس دفتر نظارت شورای نگهبان در یزد 4 دی ماه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: رسانه‌ها باید در راستای رسالت خود در مورد تاثیر وجود یک مجلس شایسته بر وضعیت سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی جامعه و نقش آن بر زندگی و رفاه مردم، تلاش کنند.

وی با اشاره به آغاز بررسی صلاحیت داوطلبان یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی از روز دوشنبه گفت: این روند به مدت ۲۰ روز تا ۲۱ دی ماه جاری توسط هیئت نظارت شورای نگهبان در استان و همزمان توسط شورای مرکزی انجام خواهد شد.

رییس دفتر نظارت شورای نگهبان در یزد با اشاره به اینکه بررسی صلاحیت داوطلبان بر اساس مر قانون و به دور از هرگونه مصلحت اندیشی انجام خواهد شد افزود: برای انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در استان یزد ۲۳۹ نفر داوطلب شدند و ۱۵ نفر انصراف دادند و در نهایت توسط هیئت‌های اجرایی فقط چهار نفر عدم تایید صلاحیت شدند که در مهلت قانونی اعتراض، ۲ نفر از آنها اعتراض کردند.

حجت‌الاسلام محمدی گفت: در بررسی‌ها نهایت همکاری با داوطلبان انجام شده و در مرحله اول و دوم، چهار بار بررسی انجام شده و فرصت داده می‌شود تا اعتراض‌های خود را مطرح کنند و اگر داوطلبی رد صلاحیت شود به اطلاع وی رسانده می شود تا دلایل خود به صورت مکتوب و شفافی برای رفع ابهام اعلام کند.

وی اضافه کرد: تحقیقات، کاملا محرمانه و توسط محققان مجرب و کاملا آموزش دیده و با سابقه انجام می‌شود و در نهایت به جز اعضای شورای نگهبان و شورای نظارت هیچ کسی و به هیچ وجه از این تحقیقات با خبر نخواهد شد.

 رییس دفتر نظارت شورای نگهبان در یزد در پاسخ به سوالی در مورد تبلیغات زودهنگام برخی داوطلبان قبل از اعلام صلاحیت‌ها بیان کرد: تبلیغات داوطلبان تایید صلاحیت‌ شده هشت روز قبل از برگزاری انتخابات شروع و 24 ساعت قبل از انتخابات تخلف است و قطعاً با برخورد جدی مراجع ذی‌صلاح همراه خواهد بود و قطعاً در صلاحیت داوطلبان تاثیر خواهد گذاشت.

انتهای پیام
captcha