ثبت ۶۵۰ اثر از کهگیلویه‌وبویراحمد در فهرست آثار ملی
کد خبر: 3866969
تاریخ انتشار : ۰۷ دی ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۵

ثبت ۶۵۰ اثر از کهگیلویه‌وبویراحمد در فهرست آثار ملی

گروه اجتماعی ــ مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه‌وبویراحمد گفت: ۶۵۰ اثر از این استان در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.

650 اثر کهگیلویه و بویراحمد در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است

به گزارش ایکنا از کهگیلویه‌وبویراحمد، به نقل از ایسنا، مجید صفایی، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه‌وبویراحمد امروز، هفتم دی‌ماه اظهار کرد: پل تاریخی بریم، در روستای چم بلبل شهرستان باشت ۱۶ آذرماه امسال در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.

وی افزود: این پل متعلق به دوره پهلوی است که بر سر راه ارتباطی شیراز به جنوب کشور ساخته شده بود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اضافه کرد: کلوپ شرکت نفت گچساران که در منطقه دشت بلوط، آب شیرین این شهرستان واقع شده است، این کلوپ مدور که با بتون مسلح ساخته شده شامل یک ستون مرکزی و ایوانی در جلوی کلوپ است که در دوره پهلوی دوم ساخته شده و برای امور رفاهی کارکنان این شرکت استفاده شده بود.

صفایی تصریح کرد: همچنین جاده سنگ فرش کوه پات در شهرستان کهگیلویه واقع شده است، این جاده بخشی از جاده بزرگ درون استانی است که ارتباط استان را با استان‌های اصفهان و خوزستان تسهیل می‌کرد.

وی ادامه داد: این جاده حدود ۵۰۰ سال قبل احداث شده که با سنگ‌های بزرگ فرش شده و حدود یک و نیم کیلومتر از طول آن باقی مانده است. تاکنون حدود۲ هزار اثر تاریخی در استان شناسایی شده که از این تعداد ۶۵۰ اثر در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.

صفایی بیان کرد: ثبت مجموعه قنات‌های تاریخی در شهرستان‌های کهگیلویه، بویراحمد، گچساران و چرام در فهرست آثار ملی را در برنامه داریم.

انتهای پیام
captcha