حضور مبلغان در مدارس نقش مهمی در تربیت دینی دانش آموزان دارد
کد خبر: 3867238
تاریخ انتشار : ۰۸ دی ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۸

حضور مبلغان در مدارس نقش مهمی در تربیت دینی دانش آموزان دارد

گروه فرهنگی ـ مدیر آموزش و پرورش ملایر با بیان اینکه حضور مبلغان در مدارس نقش مهمی در تربیت دینی دانش‌‎آموزان دارد، گفت: آموزش و پرورش مطابق سند تحول بنیادین به دنبال توسعه فعالیت‌های دینی و مذهبی است و اجرای طرح امین کمک شایانی به دستیابی این هدف می‌کند.

حضور مبلغان در مدارس نقش مهمی در تربیت دینی دانش آموزان داردبه گزارش ایکنا از همدان، هادی سلگی، مدیر  آموزش و پرورش شهرستان ملایر، روز گذشته 7 دی‌ماه در جلسه مدیران و مبلغان مدارس طرح امین گفت: حضور مبلغین در مدارس نقش تعیین کننده‌ای در تربیت دانش آموزان دارد.
سلگی با تقدیر از زحمات مربیان و مبلغین در مدارس به تعامل بیشتر بین مبلغین و معاونین پرورشی مدارس تاکید کرد و گفت: آموزش و پرورش مطابق سند تحول بنیادین به دنبال توسعه فعالیت‌های دینی و مذهبی است و اجرای طرح امین کمک شایانی به دستیابی این هدف می‌کند.
وی همچنین به برگزاری بیش از 150 محفل انس با قرآن در مدارس در هفته قرآن، عترت و نماز اشاره کرد و گفت: هدف از گرامیداشت این هفته ترویج آموزش قرآن و اهتمام به انس دانش آموزان با قرآن و کشف و شکوفایی استعدادهای آنان است.
وی اضافه کرد: علاوه بر محافل انس با قرآن برنامه‌های مختلف دیگری از جمله سرود همگانی قرآنی، برگزاری مسابقات با محوریت قرآن تقدیر از دانش آموزان فعال قرآنی، برگزاری گفتمان‌های دینی و بصیرتی و... در سطح مدارس شهرستان اجرا می‌شود.
وحید عبدالملکی، معاون تبلیغ حوزه‌های علمیه شهرستان نیز با اشاره به ارتقای کمی و کیفی هم‌افزایی بین آموزش و پرورش و حوزه علمیه از همکاری مجموعه آموزش و پرورش با حوزه علمیه تقدیر و تشکر کرد.
عبدالملکی هدف مدارس طرح امین را تربیت دانش آموزانی دانست که باورها و رفتارهای اسلامی و دینی در وجود آنها نهادینه شود .
وی اضافه کرد: دانش آموزان باید برخی از رفتارهای ضروری ارزشی را به تناسب ظرفیت و رشد خود تجربه کنند که در این راستا نماز و اهتمام به آن اهمیت ویژه‌ای پیدا می‌کند.

انتهای پیام
captcha