انعقاد تفاهم‌نامه همکاری بین شهرداری تبریز و اتحادیه مؤسسات قرآنی
کد خبر: 3867974
تاریخ انتشار : ۱۰ دی ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۹
در راستای ترویج آموزه‌های قرآنی صورت گرفت؛

انعقاد تفاهم‌نامه همکاری بین شهرداری تبریز و اتحادیه مؤسسات قرآنی

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ تفاهم‌نامه همکاری بین معاونت فرهنگی شهرداری تبریز و اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های فرهنگی قرآن و عترت آذربایجان‌شرقی در راستای توسعه و ترویج آموزه‌های قرآنی امضا شد.

انعقاد تفاهم نامه همکاری بین شهرداری تبریز و اتحادیه مؤسسات قرآنی

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، امروز، 10 دی‌ماه، به‌منظور گسترش و ترویج آموزش سبک زندگی قرآنی در تربیت و تعالی زندگی اجتماعی و ارائه آموزش‌های شهروندی به مخاطبان قرآنی شهرداری، تفاهم‌نامه همکاری میان معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری تبریز و اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های فرهنگی قرآن و عترت استان آذربایجان شرقی امضا شد.

حجت‌الاسلام احمد حمیدی، معاون فرهنگی و اجتماعی شهردار تبریز در این مراسم با بیان اینکه اولین و مهم‌ترین اصل از اصول شهروندی در جامعه مترقی و متعالی دارا بودن اخلاق قرآنی و منطبق با سیره ائمه اطهار‌(ع) است، گفت: شهروند نمونه شهروندی است که پیروی از تعالیم و آموزه‌های قرآنی را به‌عنوان محور در انجام تمام کارهای خود به‌کار گیرد.

وی مشارکت و همکاری در برگزاری دوره‌های آموزشی مربیان قرآنی و ارائه گواهی‌های پایان دوره‌ای معتبر، ارائه تأییدیه و معرفی مؤسسات قرآنی توسط اتحادیه به شهرداری جهت برگزاری دوره‌های مختلف آموزشی قرآن و همچنین مشارکت و همکاری در برگزاری کرسی‌های تلاوت قرآن و محفل انس با قرآن کریم و جشنواره و مسابقات قرآنی در مراکز فرهنگی شهرداری را از مهم‌ترین مفاد این تفاهم‌نامه عنوان کرد.

معاون فرهنگی شهردار تبریز با اشاره به راه‌اندازی ۱۷ فرهنگسرای خصوصی در سطح شهر تبریز، آن را ظرفیتی جهت گسترش و توسعه فعالیت‌های قرآنی در تبریز دانست و افزود: فعالان قرآنی استان می‌توانند به‌صورت مشارکتی با شهرداری تبریز جهت راه‌اندازی این فرهنگسراها اقدام و به‌صورت غیرانتفاعی در این فرهنگسراها فعالیت کنند.

حجت‌الاسلام حمیدی گفت: اهمیت آموزش مسائل دینی و مذهبی برای خانواده‌ها به‌ویژه نسل جوان از ضرورت‌هاست و شهرداری تبریز در این زمینه در طول سال برنامه‌های ویژه‌ای را در راستای ترویج سبک زندگی قرآنی در مراکز فرهنگی شهرداری برگزار می‌کند.

معاون شهرداری تبریز، ابراز امیدواری کرد با همکاری مؤسسات قرآنی استان در پربار بودن برنامه‌های قرآنی شهرداری و نیل به اهداف مربوطه از جمله ترویج سبک زندگی قرآنی اقدامات مؤثری انجام شود.

انتهای پیام
captcha