مسجد و مردم عناصر تعیین‌کننده در تمدن‌سازی اسلامی هستند
کد خبر: 3868184
تاریخ انتشار : ۱۱ دی ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۶
رئیس اداره تبلیغات اسلامی زابل:

مسجد و مردم عناصر تعیین‌کننده در تمدن‌سازی اسلامی هستند

کانون خبرنگاران نبأ ــ حجت‌الاسلام والمسلمین محسن عارفی، رئیس اداره تبلیغات اسلامی زابل گفت: مسجد و مردم دو عنصر تعیین‌کننده در نظام‌سازی و تمدن‌سازی اسلامی هستند و باید همانطور که در گام اول انقلاب، محور قیام بودند؛ در گام دوم نیز نقش‌آفرینی و تأثیرگذاری درخشانی داشته باشند.

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ؛ نشست ائمه جماعات و هیئات امنای مساجد و فعالان مذهبی شهرستان‌های پنج‌گانه منطقه دارالولایه سیستان؛ صبح روز سه‌شنبه، به مناسبت ۹ دی‌ماه، روز ملی بصیرت و میثاق امت با ولایت، و با موضوع تبیین و تحلیل بیانیه گام دوم انقلاب و نقش امت در تمدن‌سازی اسلامی به همت ادارات تبلیغات اسلامی شهرستان‌های پنج‌گانه منطقه دارالولایه سیستان و در محل سالن اجتماعات شهید محبعلی فارسی زابل، برگزار شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین محسن عارفی، رئیس اداره تبلیغات اسلامی زابل در ابتدای این همایش طی بیاناتی گفت: مسجد و مردم دو عنصر تعیین‌کننده در نظام‌سازی و تمدن‌سازی اسلامی هستند و باید همانطور که در گام اول انقلاب، محور قیام بودند؛ در گام دوم نیز نقش‌آفرینی و تأثیرگذاری درخشانی داشته باشند.

وی در ادامه تمام عقب‌ماندگی کشورهای اسلامی و دلیل کنار آمدنشان با استکبار را دوری از قرآن و سیره عملی پیامبر اسلام(ص) خواند و گفت: یکی از راه‌های برون‌رفت از این وضعیت؛ مقابله با کفار و تبعیت محض از ولایت با هدف رسیدن به تمدن جهانی اسلام است.

حجت‌الاسلام والمسلمین رهدار نیز در این همایش به بیان وظایف آحاد امت مسلمان پرداخت و گفت: در شرایط امروز جهان اسلام نقش ولایت و تبعیت محض از رهبری دینی بسیار تعیین‌کننده و ضروری است.

مسجد و مردم عناصر تعیین‌کننده در تمدن‌سازی اسلامی هستند

حسین قدس‌نیا

انتهای پیام
captcha