سبک زندگی ائمه اطهار برای دانش‌آموزان تبیین شود
کد خبر: 3868487
تاریخ انتشار : ۱۳ دی ۱۳۹۸ - ۰۸:۴۰

سبک زندگی ائمه اطهار برای دانش‌آموزان تبیین شود

گروه اجتماعی ــ نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه یزد گفت: لازم است حضرت زینب(س) و ائمه اطهار(ع) به عنوان الگو به دانش‌آموزان معرفی شوند.

سبک زندگی ائمه اطهار برای دانش‌آموزان تبیین شودبه گزارش ایکنا از یزد، آیت‌الله محمدرضا ناصری یزدی، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه یزد 12 دی ماه در جمع دانش‌آموزان مدرسه دخترانه عفت اظهار کرد: خداوند هیچ کار بیهوده‌ای نمی‌کند و تمام کارهایی که انجام می‌دهد با هدف بزرگی بوده و هست.

وی با بیان اینکه انسان‌ها هم اگر در مسیر درست و الهی قرار بگیرند، هیچ کار باطل و بی هدفی انجام نمی‌دهند بیان کرد: خدای متعال عالم به این زیبایی و با چنین نظم منحصر به فرد و بی نظیری را با این همه را قطعا بدون هدف خلق نکرده و در قرآن کریم هم می فرماید که همه این نعمات و مخلوقات را برای انسان خلق کرده، پس باید هدف از خلقت انسان بسیار بالاتر و مهمتر باشد.

نماینده ولی فقیه در استان یزد افزود: همه ما باید این سوال را از خود بپرسیم که واقعا این زندگی ما چه هدفی دارد و باید چگونه زندگی کنیم که به آن هدف دست پیدا کنیم.

ناصری یزدی با بیان اینکه هدف اصلی زندگی در دنیا فراموش شده گفت: فراموش شدن هدف اصلی زندگی انسان سبب شده که امروز در نقاط مختلف دنیا شاهد ظلم و ستم و گناه باشیم و افراد بسیاری تنها هدف از زندگی را کسب ثروت و قدرت و فساد می‌دانند.

امام جمعه یزد با گرامیداشت و تبریک میلاد حضرت زینب کبری(س) و روز پرستار عنوان کرد: در دنیا افرادی همچون حضرت زینب(س) هستند که تمام زندگی خود را وقف خدمت به دیگران می‌کند و تنها برای رضای خدا قدم بر می‌دارد و خودش و فرزندان و اقوامش را در این راه فدا می‌کند و در مقابل دشمن خدا می‌ایستد.

وی با تاکید بر اینکه این چنین زندگی حضرت آرمان‌ها و اهداف بلندی دارد بیان کرد: هیچ یک از رزمندگان ما بدون هدف خودشان را زیر تانک نمی‌انداختند و جلوی توپ و تانک و اتش باران دشمن قرار نگرفتند.

نماینده ولی فقیه در استان یزد با تاکید بر اینکه زندگی حضرت زینب(س) نظیر ندارد گفت: آنقدر آن حضرت از کوچکی تا پایان عمر مصیبت و سختی دید که هیچ کسی نمی‌تواند تحمل کند ولی آن حضرت با وجودی که در روز عاشورا 18 نفر از فرزندان و اقوامش را به شهادت رساندند، باز هم شکر خدا می‌کند.

ناصری یزدی نوع مقابل این نوع زندگی را زندگی یزیدیان در زمان‌های مختلف دانست و افزود: این افراد هم در طول زندگی خود تنها به فساد و ظلم و ستم و دزدی می‌گذرانند و هیچ خدمتی به جامعه نمی‌کنند و تنها نتیجه‌ای که از آنها به جا می‌ماند، خسارت‌های بسیار زیادی است که در طول زندگی به جامعه و مردم وارد کرده‌اند.

امام جمعه یزد با تاکید بر اینکه لازم است حضرت زینب(س) و ائمه اطهار(ع) به عنوان الگو به دانش‌آموزان معرفی شوند بیان کرد: ما باید فکر کنیم که ایا می‌خواهیم شرافتمندانه و به مانند ائمه اطهار(ع) زندگی کنیم یا اینکه همچون یزیدیان به فساد بپردازیم.

وی افزود: خداوند در قرآن کریم می‌فرماید ای انسان من همه عالم را برای تو خلق کردم و تو را برای خودم آفریدم؛ این هدف بزرگ نشان می‌دهد که ما باید کاری کنیم که به خدای متعال برسیم و این هدف هم تنها با تکیه بر سبک زندگی اهل بیت(ع) امکان‌پذیر است.

نماینده ولی فقیه در استان یزد گفت: امروز دشمن به دنبال ترویج سبک زندگی غربی در بین مردم ایران به ویژه نوجوانان و جوانان است، این سبک تنها نتیجه‌ای که به دنبال دارد دوری از مسیر الهی است.

انتهای پیام
captcha