ردپای تروریسم اقتصادی در کیک‌های حاوی قرص
کد خبر: 3868544
تاریخ انتشار : ۱۳ دی ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۶

ردپای تروریسم اقتصادی در کیک‌های حاوی قرص

گروه اجتماعی ــ رئیس سازمان غذا و دارو با اشاره به اینکه طبق بررسی‌ها، هیچ مورد آلودگی قرص در کیک‌ها از مبدأ کارخانه و شرکت‌های توزیع یافت نشد، گفت: معتقدیم این کار، اقدامی در راستای تروریسم اقتصادی و تخریب صنایع غذایی کشور بود.

ردپای تروریسم اقتصادی در کیک‌های حاوی قرصبه گزارش ایکنا از زنجان، محمدرضا شانه‌ساز شب گذشته، 12 دی‌ماه در نشست خبری با اصحاب رسانه استان زنجان اظهار کرد: پس از پیدا شدن قرص در تعدادی از کیک‌ها، معاونت‌های غذا و دارو و بهداشت محیط وزارت بهداشت بررسی‌هایی را در کارخانه‌های تولیدی و مراکز عرضه انجام دادند.

وی ادامه داد: با بررسی‌ها و آزمایشات، هیچ مورد آلودگی در کارخانه‌ها و شرکت‌های توزیع کیک‌ها دیده نشد و قرص‌های استفاده شده در نمونه‌های یافت شده در بین مردم نیز عموما از داروهای کم‌خطر بودند و مورد حادی گزارش نشده است.

معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به اینکه کشور توفیقات خوبی در تأمین غذای مردم و اشتغال این بخش به دست آورده است، تصریح کرد: انتشار فیلم‌های مربوط به کیک‌های حاوی قرص، اقدامی در راستای تروریسم اقتصادی و تخریب صنایع غذایی کشور بوده است.

وی به تحریم‌های دارویی آمریکا اشاره کرد و گفت: آن‌ها شرکت‌های تولیدکننده دارو را تهدید کردند که با ایران قطع همکاری کنند و این تحریم‌های ناجوانمردانه وجدان‌های بیدار را متاثر کرده، اما اقدامات آن‌ها نتیجه‌بخش نبوده و ما از منابع دیگر داروهای مورد نیاز بیماران کشور را تأمین می‌کنیم.

این مسئول با بیان اینکه توان علمی و دانش فنی کشور افزایش یافته است، تأکید کرد: اکنون قادر هستیم داروی مورد نیاز کشور را در مدت 2 سال تولید کنیم، البته تولید برخی از داروها در کشور به دلیل تعداد کم مصرف‌کنندگان توجیه اقتصادی ندارد.

شانه‌ساز وضعیت تولید دارو و ذخایر دارویی کشور را اطمینان‌بخش خواند و گفت: تا دو سال آینده تولید 200 قلم ماده اولیه دارویی را در دستور کار داریم که این اقدام صرفه‌جویی 180 میلیون دلاری را به همراه خواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه به دلیل کیفیت و قیمت مناسب داروهای ایران نسبت به کشورهای همسایه شاهد قاچاق دارو هستیم، ابراز کرد: برای جلوگیری از قاچاق، در حال حاضر داروهایی همچون انسولین را در داروخانه‌های منتخب توزیع می‌کنیم تا بتوانیم نظارت بیشتری داشته باشیم.

رئیس سازمان غذا و دارو با اشاره به اینکه ظرفیت تولید دارو در ایران 4.5 برابر نیاز کشور است، اظهار کرد: داروهای تولیدی ایران از لحاظ کیفیت و قیمت قابل رقابت با دنیا است، اما کشورهای زورگو در اخذ تأییدیه‌های بین‌المللی کارشکنی‌های فراوان می‌کنند تا رقیبی برای آ‌ن‌ها نباشیم.

وی به طرح پایش فشار خون اشاره کرد و افزود: با این پایش مشخص شد که 2 میلیون نفر از بیماری فشار خون خود مطلع نبودند. مصرف دارو نیز در کشور درست نیست و کسانی که باید دارو مصرف کنند از بیماری خود مطلع نیستند و در عوض مصرف مسکن‌ها و آنتی‌بیوتیک‌ها در کشور زیاد است.

انتهای پیام
captcha