شرکت ۱۵۰ طلبه یزدی در مسابقات «قرآن و حدیث حوزه‌های علمیه»
کد خبر: 3869230
تاریخ انتشار : ۱۵ دی ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۷

شرکت ۱۵۰ طلبه یزدی در مسابقات «قرآن و حدیث حوزه‌های علمیه»

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ مسئول دفتر قرآن و عترت معاونت تهذیب حوزه علمیه یزد از شرکت ۱۵۱ طلبه مدارس این استان در نهمین دوره مسابقات سراسری «قرآن و حدیث» خبر داد.

150 طلبه یزدی در مسابقات «قرآن و حدیث حوزه‌های علمیه» شرکت کردندحجت‌الاسلام سیدمحمدكاظم میرجلیلی، مسئول دفتر قرآن و عترت معاونت تهذیب حوزه علمیه استان یزد در گفت‌وگو با ایکنا، با اشاره به برگزاری نهمین دوره مسابقات سراسری «قرآن و حدیث» ویژه طلاب برادر حوزه‌های علمیه در این استان اظهار کرد: این مسابقات به‌صورت کتبی و شفاهی و در رشته‌های مختلف در مدارس علمیه استان برگزار شد.

وی ادامه داد: مرحله مقدماتی این مسابقات در آذرماه طی آزمون شفاهی در رشته‌های قرائت، ترتیل، حفظ شامل 5 جزء، 10 جزء، 20 جزء و کل و با حضور طلاب مدارس علمیه استان برگزار شد.

میرجلیلی افزود: آزمون کتبی این دوره از مسابقات نیز در رشته‌های معارف حدیث از كتاب ترجمه و شرح ۱۱۰ حكمت نهج‌البلاغه (حكمت ۳۰ و حكمت‌های ۴۱ تا ۷۹)، رشته حفظ جزء ۳۰ و سور‌های یس، حجرات، رحمن، واقعه، جمعه، منافقون، ملك، نوح و انسان، رشته حفظ و معارف موضوعی از كتاب «هر روز با قرآن و عترت» از موضوع ۱ تا ۵۰، رشته تفسیر از كتاب تفسیر نمونه از سوره‌های احقاف و محمد(ص) در روز جمعه، 13 دی‌ماه در مدرسه علمیه شفیعیه یزد و امام صادق(ع) اردكان برگزار شد.

مسئول دفتر قرآن و عترت معاونت تهذیب حوزه علمیه یزد با اشاره به اینکه نتایج این مرحله از مسابقات 21 دی‌ماه جاری اعلام می‌شود، یادآور شد: برترین‌های مسابقات به مرحله کشوری که اسفندماه برگزار می‌شود، راه می‌یابند.

انتهای پیام
captcha