کمیته رصد فضای مجازی در یزد تشکیل می‌شود
کد خبر: 3869253
تاریخ انتشار : ۱۵ دی ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۹

کمیته رصد فضای مجازی در یزد تشکیل می‌شود

گروه اجتماعی ــ معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم یزد گفت: کمیته رصد فضای مجازی در این استان با هدف پیشگیری از جرائم و تخلفات انتخاباتی تشکیل می‌شود.

کمیته رصد فضای مجازی در یزد تشکیل می‌شودبه گزارش ایکنا از یزد، به نقل از دادگستری استان، محمدحسین رحیمی‌زاده، معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم استان، اظهار کرد: در راستای اجرای مصوبه ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرایم و تخلفات انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره خبرگان رهبری سال 98 کمیته رصد و اطلاع‌رسانی اخبار فضای مجازی با حضور نمایندگانی از دستگاه قضایی، پلیس فتا، صدا و سیما، اداره‌کل اطلاعات، اطلاعات سپاه، اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و اداره‌کل سیاسی ـ امنیتی استانداری تشکیل می‌شود.

وی پایش اخبار و مطالب منتشر شده در کانال‌ها و گروه‌ها، سایت‌ها و خبرگزاری‌ها را از وظایف این کمیته برشمرد و گفت: این کمیته در همه شهرستان‌های استان نیز ذیل ستاد مربوطه تشکیل شده تا از انتشار شایعات، تخریب‌ها، تبلیغات زودهنگام و ... جلوگیری به عمل آورد.

این مقام قضایی، التزام به قانون و حرکت در دایره مقررات را زمینه‌ساز یک انتخابات پرشور و باشکوه دانست و گفت: با قانون محوری می‌توان انتخاباتی کم حاشیه، پرشور و دشمن‌شکن را رقم زد.

وی تصریح کرد: فعالان فضای مجازی تلاش کنند قبل از شروع تبلیغات، ‌مطالب مربوط به ضرورت قانون‌مداری، تأثیر شرکت حداکثری مردم در انتخابات و هر آنچه که به آگاه‌سازی و افزایش سطح اطلاعات مردم نسبت به مقررات کمک می‌کند، منتشر کنند.

انتهای پیام
captcha