رشد ۲۵ درصدی مقام‌های قرآنی از سوی دانش‌آموزان زنجانی
کد خبر: 3871621
تاریخ انتشار : ۲۴ دی ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۹

رشد ۲۵ درصدی مقام‌های قرآنی از سوی دانش‌آموزان زنجانی

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان با اشاره به اینکه ۱۱۰ مقام کشوری در فعالیت‌های فرهنگی از سوی زنجانی‌ها کسب شده است، گفت: رتبه‌های قرآنی نیز ۲۵ درصد افزایش یافته است.

رشد 25 درصدی مقام‌های قرآنی توسط دانش‌آموزان زنجانیبه گزارش ایکنا از زنجان، ابراهیم رفیعی، مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان، 24 دی‌ماه در آیین تقدیر از شوراهای برتر آموزش و پرورش استان زنجان به تقویت فعالیت‌های فرهنگی در بین دانش‌آموزان اشاره و اظهار کرد: در سال تحصیلی گذشته ۱۱۰ مقام کشوری در فعالیت‌های پرورشی توسط زنجانی‌ها کسب شده است.

وی با اشاره به اینکه مقام‌های کسب‌ شده در مسابقات فرهنگی و هنری رشد ۴۵ درصد را نشان می‌دهد، ابراز کرد: ۲۵ درصد نیز در فعالیت‌های قرآنی رشد داشتیم که نشان می‌دهد بخش قابل توجهی از دانش‌آموزان در مسابقات قرآنی مشارکت دارند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان یادآور شد: جایگاه کنکور دانش‌آموزان استان زنجان با رشد قابل توجه از رتبه ۲۴ در سال گذشته به رتبه ۱۶ در سال‌جاری رسیده است و در این بین ارتقای سطح سواد دانش‌آموزان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

این مسئول بیان کرد: تا پایان این هفته ۹۰۰۰ جلد کتاب کمک‌آموزشی به مدارس هدف استان با اعتبار ۷۷۰ میلیون ریالی در راستای افزایش رتبه کنکور توزیع خواهد شد علاوه‌بر آن تجهیزاتی به مبلغ ۸۲۵ میلیون تومان در اختیار هنرستان‌های استان قرار می‌گیرد.

رفیعی با اشاره به اینکه توسعه نشاط و سرزندگی از اولویت‌های این اداره‌کل است، تصریح کرد: در حال حاضر برنامه سه ساله راهبردی و برنامه اجرایی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در حال اجرا است.

وی به اجرای طرح نماد به‌منظور مقابله و ایجاد آرامش در برابر آسیب‌های اجتماعی اشاره کرد و افزود: طرح یاری‌گران زندگی که در راستای مقابله با اعتیاد است، در حال اجرا است و طرح نظارتی ناعم نیز که ابتکار استان زنجان است، اجرا می‌شود و در مورد استقبال وزارتخانه نیز قرار گرفت.

انتهای پیام
captcha