«لبخند خدا»؛ فراخوانی برای خیر و مهربانی
کد خبر: 3873381
تاریخ انتشار : ۰۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۵

«لبخند خدا»؛ فراخوانی برای خیر و مهربانی

گروه فرهنگی ــ مسئول برگزاری ویژه‌برنامه «لبخند خدا» با اشاره به اینکه این ویژه‌برنامه به‌منظور جمع‌آوری کمک برای مردم سیل‌زده شرق هرمزگان به روی صحنه رفت، گفت: لبخند خدا به من، جرقه‌ای در ذهنم برای روشن کردن چراغ این راه نورانی بود.

سیما پورسالاری، بازیگر رادیو، تلویزیون و تئاتر و کارشناس کارگردانی سینما که این روزها ویژه‌برنامه «لبخند خدا» را با هدف کمک به سیل‌زدگان شرق استان هرمزگان به روی صحنه برده است در گفت‌وگو با ایکنا از هرمزگان، گفت: این استان سال‌ها با خشک‌سالی دست‌وپنجه نرم می‌کرد، با وجود رحمت الهی دو سال است باران زمستانی شامل حالمان شده ‌اما با اتفاق ناگواری که در جاسک برای هم‌وطنانمان افتاد قلب من نیز مانند هر انسانی به درد آمد.

وی ادامه داد: این بلای ناگهانی در استانی با داشتن خانه‌های قدیمی، غیراستاندارد، گلی و بلوکی و ساختار غیر کارشناسی، باعث آسیب‌های قابل‌توجهی به هم‌وطنان ما در شرق هرمزگان به‌ویژه شهرستان جاسک شده است.

این هنرمند هرمزگانی اضافه کرد: از دست رفتن احشام و زیر گل‌ولای رفتن مزارع و سرشاخه‌های آن‌ها باعث شد به تکاپو بیفتم که کاری انجام دهم، از آنجا که به‌اندازه کافی تمکن مالی نداشتم تا با اهدای مبلغی باری را از دوش سیل‌زدگان بردارم، تصمیم گرفتم از تک‌تک هم‌وطنان درخواست کنم هر آنچه از دستشان برمی‌آید ولو بسیار اندک کمک کنند تا «قطره‌قطره جمع گردد وانگهی دریا شود» تحقق یابد.

این کارشناس کارگردانی سینما تصریح کرد: من در این سال‌ها احساس دینم را با درس خواندن و تلاش کردن، به تصویر کشیدن خوشی‌ها و درد مردم ادا کردم و چه چیزی بالاتر از اینکه همدلی مردم را به تصویر کشیدم.

پورسالاری ادامه داد: ابتدا قرار بود ویژه‌برنامه «لبخند خدا» را در جاسک برگزار کنیم تا موجب شادی و جمع‌آوری کمک‌هایی در آن شهر شویم، اما درنهایت تصمیم بر این شد تا در نقاط دورتر از منطقه سیل‌زده جاسک این برنامه را برگزار کنیم و به جمع‌آوری هدایا و کمک‌های مردمی بپردازیم.

وی گفت: از روز پنج‌شنبه گذشته کار را آغاز کردیم و با وجود تعطیلی اکثر ادارات، با همکاری اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و اداره نظارت بر اماکن عمومی، نامه‌نگاری‌های اداری را انجام داده و مجوزهای لازم را حتی در روز جمعه گرفتیم، از همکاری مسئولان در این زمینه تشکر و قدردانی می‌کنم.

پورسالاری افزود: به دلیل قرار گرفتن در ایام سوگواری شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) این مراسم در روز یکشنبه و دوشنبه، 29 و 30 دی‌ماه طی فراخوانی عمومی در پارک غدیر بندرعباس برگزار شد.

وی ادامه داد: جمعیت هلال‌احمر استان هرمزگان با فرستادن نیرو، آمبولانس، نصب چادر، صندوق، کارت‌خوان و نیز اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس انجمن هنرهای نمایشی استان با صدور مجوزها، همچنین سازمان فرهنگی ـ ورزشی شهرداری بندرعباس با نصب المان مکان و امکانات صوتی کمک‌های شایانی در پیشبرد این برنامه انجام دادند.

پورسالاری گفت: بیشترین کمک‌ها را از جانب اهالی موسیقی استان داشتیم که به‌صورت خودجوش و داوطلبانه پیش‌قدم شدند؛ هادی آئین‌طلب، وحید کشتکار، مجتبی خواجویی و عرفان محمدی که از خوانندگان بنام استان هرمزگان هستند و نیز محمد قلندری، استندآپ کمدین هرمزگانی حضور پیدا کردند و این ویژه‌برنامه با استقبال بی‌نظیر مخاطبان مواجه شد.

این بازیگر رادیو، تلویزیون و تئاتر افزود: با وجود فراخوان‌های عمومی در سطح شهر و فضای مجازی و درخواست‌های مکرر، دوستان و همکاران تئاتری و سینمایی‌ام متأسفانه ما را در این ویژه‌برنامه همراهی نکردند، تنها کوروش سلمانی، نویسنده و کارگردان هرمزگانی که این روزها تئاتر مثبت 18 را به روی صحنه دارد، هزینه بلیت اجرای شب آخر خود را به مردم سیل‌زده جاسک اختصاص داد.

پورسالاری با اشاره به اینکه در جامعه‌ای زندگی می‌کنیم که از ابتدای تولد زندگی را با آوای عشق آغاز می‌کنیم، بیان کرد: مهر ایجاد شده در وجود هر مسلمانی از بدو تولدش با فراخوانی که در اولین لحظات در گوشش خوانده می‌شود نهادینه شده و او را به سمت خدا می‌برد؛ مگر می‌شود آن الله‌اکبرها، اذان‌ها و اقامه‌هایی که از همان ابتدا خوانده می‌شود و می‌گوید بشتابید به‌سوی عمل خیر، تأثیر خود را تا پایان عمر نگذارد؟ این همان همدلی است که در انسان ایجاد می‌شود تا آنچه را که یاد گرفته به نمایش بگذارد.

روح انسان در گذر از سختی‌ها صیقل پیدا می‌کند

وی با بیان اینکه روح هیچ انسانی صیقل پیدا نمی‌کند مگر با رخدادی تلخ، اظهار کرد: وجود اتفاقات و بلایای طبیعی در کشور روحیه مردم را ناراحت می‌کند که اتفاقاً روح انسان در گذر از این سختی‌ها است که صیقل پیدا می‌کند، شاید دلیل اینکه در این امر خیر پیش‌قدم شده‌ام آن است که نسبت به دیگران دردهایی را تجربه کرده‌ام و خود را جایگزین آن انسان‌ها کرده و حس می‌کنم این اتفاق برای خود من رخ داده است.

مسئول برگزاری ویژه‌برنامه «لبخند خدا» با اشاره به اینکه تمامی کارها را خداوند خود انجام داده است، افزود: با صحبت‌هایی که در پایان برنامه داشتیم، حال دل تمام افرادی که در برگزاری مراسم کمک کرده بودند خوب بود، احساس می‌کردم آن‌قدر لبریز از معنویات هستند که از کار خود لذت می‌برند، معنویات به این معنی که انسانیت، عشق و محبت را تجربه کرده‌اند که همان تجلی عشق به خداوند متعال است.

پورسالاری در خصوص انتخاب نام «لبخند خدا» برای این ویژه‌برنامه عنوان کرد: قطعاً لطف خداوند شامل حال من شد تا بتوانم این کار خداپسندانه را انجام دهم، در اصل «لبخند خدا» به من، جرقه‌ای در ذهنم برای روشن کردن چراغ این راه نورانی بود.

وی اضافه کرد: درست است که این ویژه‌برنامه معنوی در کل جهان، بزرگ و بی‌همتا نبوده اما نتیجه کار را که دیدم احساس کردم خداوند لبخند می‌زند و می‌گوید همین بود که از تو می‌خواستم؛ اگر لبخند خدا شامل حال من و سیل‌زدگان جاسکی نبود چنین مسیری بر سر راهمان قرار نمی‌گرفت.

این هنرمند هرمزگانی با تأکید بر اینکه امیدوارم این حرکت مستمر باشد، ادامه داد: هرگاه اتفاقی رخ می‌دهد پس از گذشت مدت‌زمانی هیجانات اولیه کاهش پیدا کرده و کم‌کم فراموش می‌شود، مسائل و مشکلاتی که ماه‌ها افراد را درگیر می‌کند، خانه‌ای که باید از زیر گل‌ولای بیرون آورده شده و نوسازی شود، وسایلی که دچار آسیب شده‌اند، مزارعی که از بین رفته و احشامی که مرده‌اند، ترمیم تمام این اتفاقات حتی ممکن است سال‌ها به طول بینجامد به همین دلیل خواسته‌ام از جامعه هنرمندان و تمام مردم این است که این حرکت‌ها مستمر باشد تا بتوانیم کمک شایسته‌ای را به هم‌وطنانمان داشته باشیم.

انتهای پیام
captcha