طرح «دانشگاه سالم» 4 نیاز جوانان را پاسخ می‌دهد
کد خبر: 3873717
تاریخ انتشار : ۰۴ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۱

طرح «دانشگاه سالم» 4 نیاز جوانان را پاسخ می‌دهد

گروه اجتماعی ـــ معاون فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی واحد یزد با اشاره به اجرای طرح دانشگاه سالم گفت: این طرح چهارمحور از نیاز‌های جوانان اعم از ایجاد انگیزه، مهارت، خود کارآمدی و دانش را پاسخ می‌دهد.

برگزاری فعالیت‌های فرهنگی افراد غیر دانشگاهی در محیط دانشگاه سبب رونق دانشگاه می‌شودبه گزارش ایکنا از یزد، محمدرضا دهقانی، معاون فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی واحد یزد 3 بهمن ماه در کارگاه آموزشی کارشناسان امور دانشجویی این دانشگاه با اشاره به اینکه تنها راه جذب دانشجو تضمین شغل برای مخاطبان است اظهار کرد: اگر دانشگاه آزاد در حوزه شغلی به دانشجو تضمین دهد، سبب ایجاد انگیزه برای ثبت‌نام بیشتر در دانشگاه خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه برگزاری فعالیت‌های فرهنگی افراد غیر دانشگاهی در محیط دانشگاه سبب رونق دانشگاه می‌شود افزود: برگزاری نمایشگاه‌ ویژه بانوانی که در زمینه تولید صنایع‌دستی فعال بودند  از جمله این اقدامات در این راستا بود که علاوه بر تنوع در فضای دانشگاه باعث رفت و آمد حداکثری در دانشگاه شد به نحوی که از برگزاری این برنامه ۱۰بانوی تولیدکننده به دانشگاه جذب شدند و در رشته کسب و کار ثبت‌نام کردند.

دهقانی افزود: اکنون مشاوره شغلی از موضوعات مهم و نیاز‌های دانشجویان و مردم است و این دانشگاه در بخش مشاوره شغلی از افراد زبده و باتجربه بهره‌مند است.

معاون فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی واحد یزد بیان کرد: یزد از اولین واحدهای دانشگاه آزاد در کشور است و ظرفیت‌های خوبی دارد و به تازگی مرکز مشاوره کسب و کار نیز در دانشگاه آزاد یزد افتتاح شد که ان‌شالله سبب بهترشدن شرایط شغلی استان خواهدشد.

وی با اشاره به احداث مرکز مشاوره دانشگاه آزاد در سال ۷۷ و ارتقا در سال ۸۳ به دو اتاق مشاوره گفت: البته رویکرد مرکز آن زمان بیماری‌محور بود که به رویکرد سلامت‌محور تغییر یافت و در سال ۹۱ به فضای ۱۰۰متر گسترش یافت.

دهقانی ادامه داد: طرح دانشگاه سالم در محورهای ایجاد انگیزه، مهارت، خود کارآمدی و دانش به دانشجو می‌پردازد چرا که این چهارمحور از نیاز‌های جوانان است.

معاون فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی واحد یزد بیان کرد: جوانان مشکلات زیادی دارند و لازم است که به دانشجویان در زمینه تحصیلات، شغل، روابط بین‌فردی، افسردگی، مشکلات مالی و دیگر موارد مشاوره داد.

انتهای پیام
captcha