خروجی ورزش با پیوست فرهنگی همراه باشد
کد خبر: 3873737
تاریخ انتشار : ۰۴ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۲

خروجی ورزش با پیوست فرهنگی همراه باشد

گروه اجتماعی ــ سرپرست اداره کل ورزش و تربیت‌بدنی دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به اینکه دانشمندان بهترین ابزار تربیتی و اصلاح اخلاق را ورزش می‌دانند گفت: خروجی ورزش با پیوست فرهنگی همراه باشد.

خروجی ورزش با پیوست فرهنگی همراه باشدبه گزارش ایکنا از یزد، کمال جوانمرد، سرپرست اداره کل ورزش و تربیت‌بدنی دانشگاه آزاد اسلامی 3 بهمن ماه در کارگاه آموزشی کارشناسان امور دانشجویی و ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد یزد اظهار کرد: دیدگاه ما به ورزش یک دیدگاه ورزش صرف نیست و ما فراتر از ورزش فعالیت می‌کنیم.

وی ادامه داد: فعالیت در ابعاد فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و حقوقی بوده زیرا که دیدگاه ما یک دیدگاه فرهنگی است، ورزش یک قدرت نرم در مقابل تهدید نرم است و باید جنس مقاومت و جنس حمله یکی باشد.

جوانمرد افزود: در حال حاصر جنس حمله، جنس نرم و فرهنگی است بنابراین جنس مقاومت ما به شکل نرم اجرا می‌شود و ابزاری که ما می‌توانبم به کار ببریم ورزش است. ورزش نیز یک قدرتی است که ما کمتر به آن پرداخته‌ایم.

سرپرست اداره کل ورزش و تربیت‌بدنی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: دنیا برای اینکه افکار عمومی را تحریف کند از ورزش استفاده می‌کند و با بحث در ورزش حواس مردم نسبت به بقیه اتفاقات روزمره منحرف می‌شود.

وی ادامه داد: دشمنان قصد دارد با تاثیر بر افکار جوانان، آن‌ها را دچار پریشانی، بی‌انگیزه‌ کردن، بی‌تفاوتی و در نهایت به سرنگونی ایران منجر شود لذا بهترین اقدام این است که یک شادی، انگیزه و غرور ملی را پمپاژ کنیم.

جوانمرد افزود: برای ما خروجی ورزش با پیوست فرهنگی مهم است و دید کارشناسان و المپیک نیز فعالیت فرهنگی است، ابتدا و خاستگاه ورزش نیز برای صلح، سازش و کمتر کردن خشونت‌ها بود.

وی با اشاره به اینکه دانشمندان بهترین ابزار تربیتی و اصلاح اخلاق را ورزش می‌دانند بیان کرد: ورزش یک سبک زندگی است و با ورزش می‌توان الگویی برای تربیت کردن فرزندان را ایجاد کرد.

سرپرست اداره کل ورزش و تربیت‌بدنی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: اسلامی بودن دانشگاه برای ما مهم و تقیدآور است و هدف ما باید اسلامی باشد. حضرت آقا می‌فرمایند ملاک دانشجو خوب این است که خوب درس بخواند، تذهیب نفس و ورزش کند.

معصومه طباطبایی، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد یزد نیز در این نشست گزارشی از اقدامات انجام شده ارائه داد.

انتهای پیام
captcha