4 هزار نفر به خانواده دستگاه قضایی اضافه می‌شوند
کد خبر: 3874360
تاریخ انتشار : ۰۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۰

4 هزار نفر به خانواده دستگاه قضایی اضافه می‌شوند

گروه اجتماعی ــ قائم مقام مرکز آموزش قوه قضائیه گفت: تا دو سال آینده چهار هزار نفر به مجموعه دستگاه قضائی کشور اضافه می‌شوند.

4 هزار نفر به خانواده دستگاه قضایی اضافه می‌شوند

به گزارش ایکنا از البرز، حجت الاسلام والمسلمین توحید عاملی، قائم مقام مرکز آموزش قوه قضائیه، ششم بهمن در آیین افتتاح اولین دوره کارآموزی مرکز آموزش کارآموزان قضایی البرز اظهارکرد: البرز یازدهمین میزبان برگزاری دوره کارآموزی در تربیت کارآموزان قضایی است و از جمله امتیازات البرز وجود مجموعه مدیریت جدید استان از مدیران و متولیان آموزش است که تجربه و تخصص کافی را در امر آموزش دارند.
وی با اشاره به اینکه البرز ایران کوچک است و از همه اقوام در آن زندگی می‌کنند، افزود: وجود اقوام مختلف در البرز ظرفیتی امیدبخش و مثبت برای استان است و با توجه به ظرفیتی که در البرز فراهم شده، امیدواریم جزو موفق‌ترین استان‌ها در برگزاری دوره باشیم.
عاملی با اشاره به برگزاری دوره‌های کارآموزان دستگاه قضا بیان کرد: دوره کارآموزی قضایی در دوسال اخیر تحول اساسی در دستگاه قضا ایجاد کرده و برگزاری دوره‌ها به صورت پودمانی و بار اصلی اجرای آموزش بر عهده کارآموز است.
وی با تاکید براینکه انجام کار قضایی مستلزم داشته‌های علمی است که اگر به صورت کار سازمانی به قضا نگاه نشود، به مشکل برمی‌خوریم، گفت: عدم برخورداری از بار علمی مناسب، عدم اشراف به قوانین، ضعف در توانایی حل مسئله از نقص‌های حوزه قضاست.
این مسئول تصریح کرد: در حوزه قضایی باید بتوان آسیب‌ها را کنترل کرد و ضعف‌های موجود در این حوزه با برگزاری دوره‌های کارآموزی برطرف می‌شود.
وی با اشاره به وجود بحران بازنشستگی اکثر قضات در دهه 90 بیان کرد: از ابتدای سال 90 به بعد با توجه به اینکه اکثر قضات بعد از انقلاب شروع به کار کردند و در این دهه بازنشست شدند، یک بحران از نظر کمبود نیروی انسانی ایجاد شد که البته در دهه 80 توانستیم تا حدودی این کمبود را از فارغ‌التحصیلان دانشگاه قضایی جبران کنیم.
عاملی در ادامه به جذب چهارهزار قاضی در کل کشور اشاره کرد و گفت: براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده در راستای جذب چهارهزار قاضی در پنج سال اول اجرای این طرح، 95 درصد قضات جذب سیستم دستگاه قضا می‌شوند.
وی با اشاره به توجه ویژه رئیس قوه قضائیه در خصوص جذب نیروهای جدید، افزود: فرایند جذب نیروی انسانی در این دوره شتاب بیشتری گرفته است و تا پایان سال 1400 قطعا چهارهزار نفر به خانواده دستگاه قضا اضافه می‌شوند.

 

انتهای پیام
captcha