معرفی ۵ مدیر جدید تبلیغات اسلامی در یزد
کد خبر: 3875781
تاریخ انتشار : ۱۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۸:۱۰

معرفی ۵ مدیر جدید تبلیغات اسلامی در یزد

گروه اجتماعی ــ مدیرکل تبلیغات اسلامی استان یزد با اشاره به معارفه مدیر جدید شهرستان بهاباد، گفت: ۵ مدیر دیگر نیز جابه‌جا و سنگر خود را به جوان‌تر‌ها خواهند سپرد.

5 مدیر تبلیغات اسلامی در یزد جابجا می‌شوندبه گزارش ایکنا از یزد، حجت‌الاسلام علیرضا نجیمی، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان یزد، روز گذشته، ۱۲ بهمن ماه دردیدار روحانیون و طلاب استان با آیت‌الله ناصری، نماینده ولی‌فقیه و امام جمعه یزد اظهار کرد: امیدواریم در طلیعه دهه پنجم انقلاب بتوانیم فعال‌تر و مؤثرتر از گذشته گام دوم انقلاب را با همت بیشتر برداریم و بتوانیم در ادامه زحمات عالمان بزرگ این شهر مدافع نام دارالعباده بر این استان باشیم و ارزش‌ها و هنجار‌هایی که میراث گذشتگان استان است، را پویاتر و بهتر ارتقاء دهیم.

وی با اشاره به بازدید از ۷شهرستان استان و دیدار با مدیران نهادهای مختلف گفت: مدیر جدید شهرستان بهاباد در تبلیغات اسلامی از فردا، 13 بهمن فعالیت خود را آغاز و حدود پنج مدیر دیگر نیز جابه‌جا خواهند شد و سنگر خود را به جوان‌ترها خواهند سپرد.

نجیمی سرکشی از مساجد، عیادت از علمای شهر با همکاری اوقاف استان، بازدید از خانه سالمندان را از دیگر اقدامات برشمرد و بیان کرد: در حال حاضر ۱۴ مدرسه صدرا در استان فعالیت دارد و هدف از ایجاد این مدارس تربیت جوانانی بود که از قبل آن‌ها را برای ورود به حوزه علمیه آماده کنیم تا زمینه جذب را افزایش داده و حوزه‌های علمیه خروجی‌های خوبی داشته باشند.

راه‌اندازی مدارس صدرا در مقطع دبستان در یزد

وی از راه‌اندازی این مدارس در مقطع دبستان در آینده‌ای نزدیک خبر داد و ادامه داد: این مدارس ویژه دختران و پسران در مقطع اول و دوم متوسطه وجود دارد که به فضل الهی در تلاش هستیم تا بسترسازی‌های مناسب افزایش یابد و این مدارس در سطح استان افزایش یابد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان یزد با اشاره به نقش ائمه جماعات در مساجد گفت: با ستاد فرمان اجرایی حضرت امام تفاهم‌نامه‌ایی در حال شکل‌گیری است که طبق آن اگر ستاد قصد کمک به محرومان محلات دارد از طریق ائمه جماعات این کار صورت گیرد، از طرف دیگر با نیروی انتظامی نیز قصد داریم به شکلی همکاری کنیم که ائمه جماعات واسطه بین فرمانده انتظامی و مردم و محل باشند و مراودات مردم از طریق ائمه جماعات پیگیری شود. این کار با شهرداری‌ها نیز انجام خواهد شد و بدون گرفتاری و پروسه اداری بسیار از مشکلات و گرفتاری‌های مردم را حل خواهیم کرد.

تبدیل جایگاه امام جماعت به امام محله

نجیمی با اشاره به اینکه در سال ۹۹ ان‌شاالله ۱۵۰ تا ۲۰۰ نفر امام جماعت جوان خواهیم داشت و خدمات ویژه‌ای نیز به آنها  ارائه خواهد شد بیان کرد: در این راستا زمینه‌هایی فراهم خواهد شد تا تخصص‌های لازم را کسب کنند و جایگاه امام جماعت به جایگاه امام محله تبدیل شود و امام جماعت در مسائل اجتماعی، فرهنگی، مردمی و سیاسی در داخل محلات به شکلی فعال و پویا در خدمت مردم باشند.

وی با اشاره به برگزاری جلسات گام دوم انقلاب دوشنبه‌ هر هفته در محل سازمان تبلیغات از جذب افراد متخصص در این زمینه خبر داد و از افراد متخصص در این زمینه دعوت به عمل آورد.

ایجاد فروشگاه کتاب و محصولات فرهنگی در یزد

نجیمی بیان‌ با اشاره به فعالیت دو فروشگاه کتاب و محصولات فرهنگ در استان گفت: یک فروشگاه در زیر زمین اداره کل تبلیغات اسلامی واقع شده و فروشگاه دیگر نیز به زودی در محل تبلیغات اسلامی شهرستان سابق در میدان باهنر ایجاد خواهد شد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان یزد با اشاره به اینکه سازمان توانایی چاپ کتاب طلبه‌ها را ندارد اما زمینه فروش کتاب‌ها را ایجاد کرده‌ایم بیان کرد: تربیت طلبه‌های مجری و کارشناس از دیگر اقداماتی است که در دستور کار قرار دارد تا در برنامه‌های کارشناسی دینی از مجری‌های طلبه و روحانی در برنامه‌ها حضور پیدا کرده و به نحوی در صدا وسیما طلاب مجری و کارشناس داشته باشیم.

انتهای پیام
captcha