کنگره بزرگداشت «شهید الله‌دادی و ۱۳۵ شهید دانشجوی یزد» برگزار می‌شود
کد خبر: 3876226
تاریخ انتشار : ۱۴ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۶

کنگره بزرگداشت «شهید الله‌دادی و ۱۳۵ شهید دانشجوی یزد» برگزار می‌شود

گروه فرهنگی ــ مسئول مرکز پژوهش‌های راهبردی بسیج استان یزد از برگزاری کنگره بزرگداشت شهید محمدعلی الله‌دادی و ۱۳۵شهید دانشجوی استان با عنوان «پاسداران حریم علم و بصیرت» خبر داد.

کنگره بزرگداشت «شهید الله‌دادی و ۱۳۵شهید دانشجوی یزد» برگزار می‌شودبه گزارش ایکنا از یزد، محسن حکیمی، مسئول مرکز پژوهش‌های راهبردی بسیج استان یزد، امروز، 14 بهمن در نشست خبری با خبرنگاران استان با اشاره به برگزاری همایش «پاسداران حریم علم و بصیرت» ویژه گرامی‌داشت شهید محمدعلی الله‌دادی و ۱۳۵ شهید دانشجوی یزد، چهارشنبه، 16 بهمن در دانشگاه یزد اظهار کرد: شهید الله‌دادی از فرماندهان اسبق سپاه الغدیر استان یزد بود و در ۲۸دی ماه سال۹۳ در سوریه با راکت پهپاد رژیم صهیونیستی به درجه رفیع شهادت نائل شدند.

وی با اشاره به خدمات ارزنده این شهید والامقام گفت: بخش‌های مختلف استان از خدمات ایشان بهره‌منده شدند و در مجموعه دانشگاهی استان مرکز پژوهش‌های راهبری، بسیج اساتید و مرکز علم و فناوری در استان یزد ایجاد کردند.

حکیمی افزود: در استان مراکز پژوهشی مختلفی است اما مرکز شهید الله‌دادی یک سری ویژگی‌هایی دارد که آن را از دیگر مراکز متمایز ساخته‌ است به نحوی که در مراکز پژوهشی معمولا به رشته‌های تخصصی خاصی می‌پردازد و مرکز شهید الله‌دادی فرارشته‌ای و فرادانشگاهی فعالیت می‌کند و به همه‌ی مسائل جامعه می‌پردازد و به رشته‌های مختلف پرداخته و امکان پژوهش بین رشته‌ای را فراهم کرده‌ است.

رئیس بسیج اساتید دانشگاه یزد بیان‌ کرد: گستردگی بدنه پژوهشگاه به نحوی است که دارای یک‌هزار عضو هیئت علمی، اساتید، دانشجویان بسیجی و نخبگان است و کار خود را فراتر از دانشگاه و حتی با اقشار باتجربه‌ مردم همکاری دارد و بهر‌مندی از تجارب مردمی از جمله تغییراتی است که اخیرا ایجاد شده و در حال فراهم سازی زیرساخت‌ها هستیم.

وی تصریح‌ کرد: مرکز شهید الله‌دادی زیر ساخت‌هایی دارد که بازوهای اجرایی مرکز هستند‌ و حلقه‌های علمی در سطح دانشگاه از آن جمله است و در حال حاضر ۳۶ بازو در پژوهشکده داریم که در حوزه‌های برق، فنی، مواد، حفاظت در مقابل پرتوهای شیمیایی، شیمی، فیزیک، کشاورزی، علوم زیستی، نانو در بحث گردافشان‌ها، ژنتیک، علوم انسانی، اقتصاد، گردشگری، روانشناسی و جمعیت فعالیت می‌کند و در بخش‌های مختلف جامعه تاثیر می‌گذارد.

حکیمی افزود: در پژوهشکده بحث‌هایی دنبال می‌شود که در ادامه راهکارهایی برای جامعه دارد و می‌تواند نیروی انسانی و انقلابی را تولید و تربیت کند و اساتید این مجموعه لازم است دارای علم و معرفت کافی باشند زیرا باید یک مربی خود آگاه باشد تا بتواند برای رشد فکری و بصیرتی نیروهای خود و شاگردانش اقدام کند.

انتهای پیام
captcha