وجود 2 هزار مسجد در یزد / بی‌مهری به مساجد در جامعه امروزی
کد خبر: 3877091
تاریخ انتشار : ۱۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۰

وجود 2 هزار مسجد در یزد / بی‌مهری به مساجد در جامعه امروزی

گروه اجتماعی ــ سرپرست ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد استان یزد با اشاره به وجود بیش از 2 هزار مسجد در استان گفت: متاسفانه امروز مساجد مورد بی‌مهری قرار گرفته‌اند به نحوی که شاهد کم‌اهمیت شدن آن در جامعه هستیم.

وجود 2 هزار مسجد در یزد/بی‌مهری به مساجد در جامعه امروزیبه گزارش ایکنا از یزد، حجت‌الاسلام مظفر سالاری، سرپرست ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد استان یزد 17 بهمن ماه در دیدار با احمد پهلوانیان، مدیرکل صدا و سیما مرکز یزد با اشاره به نقش مساجد در جامعه اسلامی اظهار کرد: مساجد به عنوان خاستگاه و پایگاه اسلام و انقلاب هستند که شاهد آن نقش بی بدیلش در انقلاب است.

سرپرست ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد یزد بیان کرد: تاکید بر ارزش‌ها و سنت‌ها از تاکیدات فعالیت‌های فرهنگی و هنری در مساجد است و باید امروز به این نقش توجه ویژه ای شود.

وی افزود: متاسفانه امروز مقداری به مساجد بی مهری شده است به نحوی که شاهد کم اهمیت شدن آن در جامعه هستیم.

ثبت‌نام 770 کانون یزد در طرح «فهما»

حجت الاسلام سالاری بیان کرد: در استان یزد بیش از 2 هزار مسجد وجود دارد که بیش از 800 مسجد دارای کانون هستند و از این تعداد نیز 770 کانون در فاز اول طرح ملی فهما ثبت نام کردند.

سرپرست ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد یزد گفت: در طرح ملی فهما تعداد 25 هزار کانون فعالیت‌های خود را ثبت کردند که سه کانون استان در جمع 10 کانون برتر کشور قرار گرفتند و رتبه اول و دوم کشوری را به خود اختصاص دادند.

وی گفت: در طرح ملی فهما تعداد 60 هزار عضو در فاز اول به عنوان اعضای کانون‌های مساجد استان یزد ثبت شدند که اگر هر کانونی یک نفر به عنوان فعال کانونی معرفی شود می‌توانیم یک گردان فرهنگی و مسجدی داشته باشیم.

صداوسیما مروج مسجد محوری در جامعه باشد

سرپرست ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد استان یزد گفت: صدا و سیما می‌تواند به عنوان یکی از مروجان فعالیت‌های مسجدی و مسجد محوری در جامعه باشد زیرا از طریق تولید برنامه و معرفی مساجد فعال در استان در این مسیر حرکت کند.

احمد پهلوانیان، مدیر کل صدا و سیما مرکز یزد نیز در این نشست گفت: مساجد به عنوان پایگاهی برای جذب جوانان و نوجوانان در جامعه است که باید بیشتر به آن بپردازیم.

کانون‌های فرهنگی هنری؛ بازوان مساجد

وی افزود: کانون‌های فرهنگی هنری مساجد به عنوان بازوانی برای مساجد هستند که فعالیت‌های فرهنگی و هنری را دنبال می‌کنند و امیدواریم بتوانیم در زمینه معرفی مساجد و کانون‌ها گام های موثری برداریم.

پهلوانیان بیان کرد: امروز باید با فعالیت‌های فرهنگی و هنری زمینه را برای جذب جوانان و نوجوانان فراهم کنیم و معتقدیم که هرچه بیشتر به مساجد پرداخته شود شاهد کاهش آسیب‌های اجتماعی خواهیم بود.

انتهای پیام
captcha