کمک ۱۶۰ میلیون ریالی طلاب یزدی به سیل‌زدگان سیستانی
کد خبر: 3877535
تاریخ انتشار : ۲۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۶

کمک ۱۶۰ میلیون ریالی طلاب یزدی به سیل‌زدگان سیستانی

مدیر حوزه علمیه خواهران یزد از جمع‌آوری و ارسال کمک‌های طلاب، اساتید، کارکنان مدیریت و مدارس علمیه خواهران استان و ارسال این کمک‌ها به مناطق سیل‌زده خبر داد.

حجت‌الاسلام کارگر مدیر حوزه علمیه خواهران استان یزدبه گزارش ایکنا از یزد، به نقل از روابط‌ عمومی حوزه علمیه خواهران این استان، حجت‌الاسلام محمد کارگر شورکی، مدیر حوزه علمیه خواهران یزد با اشاره به آیه ۲۱۶ سوره بقره اظهار کرد: حوادث طبیعی همچون سیل و زلزله اگرچه تلخی و سختی‌هایی دارد ولی در درونش خیرات و برکات زیادی دارد؛ از جمله وحدت، نوع‌دوستی و همدلی که در پی حجم گسترده خدمت‌رسانی‌ها و حضور بسیار پررنگ و درخشان گروه‌های جهادی، نیروهای مسلح و روحانیان، تبلور یافت.

وی با بیان اینکه تاکنون قریب به 160 میلیون ریال کمک از طلاب، اساتید و کارکنان حوزه علمیه خواهران جمع‌آوری و گزارش شده است، تصریح کرد: کمک‌هایی نیز به‌صورت شخصی و خارج از فراخوان این مدیریت، توسط طلاب و کارکنان حوزه خواهران، برای سیل‌زدگان ارسال شده است.

مدیر حوزه علمیه خواهران یزد افزود: مبلغی بیش از 100 میلیون ریال به‌صورت وجه نقد جمع‌آوری شده و مابقی کمک‌ها در قالب کالا و اجناس است که میزان کمک‌های غیرنقدی نیز بالغ بر 58 میلیون ریال برآورد شده و عمدتاً شامل پتو، روفرشی، پوشاک، لوازم منزل و مواد غذایی است که برای افراد سیل‌زده آن مناطق ارسال شده است.

حجت‌الاسلام کارگر شورکی از واریز کمک‌های نقدی طلاب به شماره حساب مشارکت نورانی مرکز خدمات حوزه‌های علمیه خبر داد و بیان کرد: بخشی از کمک‌های غیر نقدی پس از جمع‌آوری به مرکز خدمات حوزه‌های علمیه استان و بخش دیگری از آن‌ها توسط مدارس علمیه و طلاب، به سایر دستگاه‌ها و مراکز امدادرسان ارسال شده است.

وی گفت: امید است با همدلی و همراهی تمام نهادها و کمک‌های مردم، خسارت‌ها و آلام هموطنان مناطق سیل‌زده، کاهش پیدا کند و همچنین برنامه‌ریزی‌های دقیقی نیز برای پیشگیری از تکرار چنین بحران‌هایی در آینده تدوین و اجرایی شود.

انتهای پیام
captcha