کارگاه آموزشی «آثار نماز بر سبک زندگی فردی و اجتماعی» در خرم‎آباد
کد خبر: 3877538
تاریخ انتشار : ۲۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۸

کارگاه آموزشی «آثار نماز بر سبک زندگی فردی و اجتماعی» در خرم‎آباد

کارگاه آموزشی «آثار نماز بر سبک زندگی فردی و اجتماعی» ویژه کارکنان بیمه سلامت لرستان امروز در خرم‎آباد برگزار شد.

کارگاه آموزشی «آثار نماز بر سبک زندگی فردی و اجتماعی» در خرم‎آبادبه گزارش ایکنا از لرستان، امروز یکشنبه، 20 بهمن کارگاه آموزشی «آثار نماز بر سبک زندگی فردی و اجتماعی» ویژه کارکنان اداره‌کل بیمه سلامت لرستان در سالن جلسات این اداره‌کل برگزار شد.

در این کارگاه آموزشی که مدیرکل و معاونان و کارکنان بیمه سلامت لرستان حضور داشتند، حجت‌الاسلام رمضان تیموری، مدرس حوزه و دانشگاه در سخنانی درباره سبک زندگی اسلامی و لزوم ترویج سبک زندگی ایرانی ـ اسلامی در جامعه به‌ویژه بین نسل نوجوان و جوان جامعه، گفت: نماز سدی در برابر گناهان است؛ چراکه روح تقوا و پرهیزکاری را در دل انسان پرورش می‌دهد و نهال ایمان را به درختی تنومند مبدل می‌سازد.

وی با بیان این‌که اگر نماز با تمام شرایط بر پا شود روح ایمان و تقوا در انسان رشد می‌کند و در نتیجه هرچه می‌گذرد، از گناهان انسان کاسته می‌شود، چنان‌چه خدای متعال در آیه 45 سوره مبارکه عنکبوت با این مضمون «اتْلُ مَا أُوحِيَ إِلَيْكَ مِنَ الْكِتَابِ وَأَقِمِ الصَّلَاةَ إِنَّ الصَّلَاةَ تَنْهَى عَنِ الْفَحْشَاء وَالْمُنكَرِ وَلَذِكْرُ اللَّهِ أَكْبَرُ وَاللَّهُ يَعْلَمُ مَا تَصْنَعُونَ» می‌فرماید: «آنچه از كتاب به‌سوى تو وحى شده است بخوان و نماز را برپا دار كه نماز از كار زشت و ناپسند باز مى‏‌دارد و قطعاً ياد خدا بالاتر است و خدا مى‏‌داند چه مى‏‌كنيد».

تیموری به اثرات اجتماعی نماز اشاره و اضافه کرد: والدین باید با شیوه‌های تشویق فرزندان خود به نماز آشنا باشند و ضمن معرفی الگوهای تربیتی مواظب باشند از مقایسه فرزند خود با افراد نمازخوان استفاده نکنند؛ چراکه باعث بی‌رغبتی و بی‎انگیزگی در فرزند نسبت به نماز خواهد شد.

این مدرس حوزه و دانشگاه با اشاره به تلاش دشمن در راستای دور کردن نسل نوجوان و جوان جامعه از ارزش‌های دینی در قالب فضای مجازی اشاره کرد و گفت: باید اهمیت ادای فریضه نماز به‌صورت جماعت نیز برای نسل نوجوان و جوان معرفی شود؛ چراکه برپایی نماز به‌صورت جماعت آثار و برکات زیادی دارد و در قالب آن می‎توان در جهت کمک به فقیران، عیادت از بیماران و مشکل‌گشایی از دوستان نیز اقدام کرد.

یادآور می‌شود، معرفی الگو به فرزندان و تشویق افراد به نماز خواندن و در واقع معرفی الگوی رفتاری به فرزندان جهت ترویج فرهنگ نمازخوانی از مباحث مورد بحث در این کارگاه آموزشی بود.

انتهای پیام
captcha