دانش آموزان به سمت رشته‌های مهارت‌محور هدایت شوند
کد خبر: 3878054
تاریخ انتشار : ۲۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۷:۵۹

دانش آموزان به سمت رشته‌های مهارت‌محور هدایت شوند

مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد با تاکید بر تغییر دید جامعه و توقعات والدین در خصوص برتری در کنکور گفت: دانش آموزان در مقطع متوسطه باید به سمت رشته‌های مهارت‌محور هدایت شوند.

دانش آموزان به سمت رشته‌های مهارت‌محور هدایت شوندبه گزارش ایکنا از یزد، عباسعلی دانافر، مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد 21 بهمن در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در سند تحول بنیادین ساحت‌های شش گانه‌ای بیان شده که تعلیم و تربیت براساس باید صورت گیرد لذا طبق این سند علاوه بر مباحث آموزشی باید به تربیت دانش آموزان توجه ویژه‌ای صورت گیرد.

وی ادامه داد: ماموریت اصلی آموزش و پرورش تربیت است برای زندگی و باید با تغییر نگاه خانواده‌ها و مطالبات آنها در خصوص مباحث آموزشی در زمینه برتری در کنکور، به دنبال مهارت محوری دانش آموزان و هدایت آنان به سمت رشته‌های مهارت محور گام برداشته شود.

دانافر با اشاره به اینکه 35 درصد مدارس استان نیاز به بهسازی و بازسازی دارد گفت: آموزش و پرورش باید در اولویت اول جامعه باشد در این صورت بسیاری از مشکلات در این حوزه مرتفع خواهد شد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد درپاسخ به سوالی در خصوص تنبیه بدنی چند دانش آموز در ماه‌های اخیر و هتک حرمت چند معلم بیان کرد: هیچ فردی به هیچ وجه حق ندارد دانش آموز را تنبیه بدنی کند و این خط قرمز آموزش و پرورش است و با جدیت پیگیری شده و ما به هیچ وجه از کنار این موضوع به سادگی رد نمی‌شویم.

وی ادامه داد: در این راستا نیز از حقوق معلمان خود دفاع و هیچ دانش آموزی حق هتک حرمت معلمان را ندارد و در موارد پیش آمده ماه‌های اخیر، حق معلمان از چهار مرجع مورد پیگیری قرار گرفت.

عباس دهقان، معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان یزد نیز در این نشست استفاده از فضاها و امکانات موجود در مدارس، احداث چمن‌های مصنوعی در مدارس پسرانه، برگزاری المپیادهای درون مدرسه‌ای و ... را از اقدامات انجام شده عنوان کرد.

علیرضا جلالی، معاون توسعه منابع و پشتیبانی اداره کل آموزش و پرورش استان یزد با اشاره به سند تحول بنیادین گفت: در این سند دو نکته حائز اهمیت است؛ اینکه مدرسه باید کانون تربیت محله و حیات طیبه باشد.

وی ادامه داد: دانش آموز باید زیبایی و نظم در مدرسه را با چشم خود ببیند و اجرا کند و باید بتواند در شرایط چندفرهنگی زندگی و رشد کرده و به ارزش‌های والای انسانی احترام بگذارد .

محمدعلی خواجه رضایی، مدیرعامل مجمع خیرین مدرسه ساز استان یزد نیز در این نشست گفت: خیران از ابتدای امسال در احداث 46 مدرسه مشارکت داشته که 24 مورد کلنگ‌زنی آن، آغاز و 22 مورد را تعهد کرده اند.

وی ادامه داد: خیران مدرسه‌ساز استان تاکنون ساخت ۲۷۱ کلاس درس را تعهد کرده‌اند که برای ساخت آن ۹۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان نیاز است که خیران تاکنون ۶۵ میلیارد تومان آن را تأمین کرده اند.

عباس ملانوری، معاون فرهنگی و پرورشی اداره کل آموزش و پرروش استان یزد نیز در این نشست با اشاره به فعالیت 27 مدرسه قرآنی در استان گفت: از این تعداد 8 مدرسه در شهر یزد و مابقی در سایر شهرستان‌ها فعالیت دارند.

وی بیان کرد: پایه اصلی این مدارس بر مبنای تربیت دینی است و استقبال خانواده‌ها در استان به حدی بوده که باعث شده این مدارس پابرجا بماند چون که این مدارس توسط وزارت خانه حمایت نمی‌شود و به نوعی خودگردان و طرحی استانی است.

انتهای پیام
captcha