برگزاری مسابقات حفظ و قرائت قرآن ویژه خانواده‌های شاهد خراسان رضوی
کد خبر: 3880597
تاریخ انتشار : ۰۳ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۲

برگزاری مسابقات حفظ و قرائت قرآن ویژه خانواده‌های شاهد خراسان رضوی

معاون فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی گفت: سی‌ویکمین دوره از مسابقات استانی حفظ و قرائت قرآن کریم ویژه خانواده‌های شاهد و ایثارگر خراسان‌رضوی در مشهد برگزار شد.

مسابقات حفظ و قرائت قرآن ویژه خانواده‌های شاهد و ایثارگر خراسان رضویجواد حامدزاده، معاون فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی، در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان‌رضوی، در حاشیه برگزاری سی‌و‌یکمین دوره از مسابقات استانی حفظ و قرائت قرآن کریم ویژه خانواده‌های شاهد و ایثارگر خراسان رضوی، گفت: بنیاد شهید و امور ایثارگران استان، در همه زمینه‌ها و به‌ویژه امور قرآنی فعالیت‌های فرهنگی خوب و ارزشمندی را بدون هیچگونه چشم‌داشتی انجام می‌دهد، در همه شهرستان‌های استان نیز فعالیت‌های قرآنی و دارالقرآن نیز فعال است و به جامعه ایثارگری خدماتی را ارائه می‌دهد.

وی ادامه داد: در سال جاری نیز در خدمت خانواده‌های معزز و معظم شهدا، ایثار‌گران و فرزندان بالای 16 سال آن‌ها بودیم. تعدادی از این افراد همان متسابقانی بودند که در مسابقات شهرستانی شرکت کردند و مقام‌های اول تا سوم را کسب کردند که در نهایت نیز به مسابقات استانی راه یافتند.

حامدزاده بیان کرد: در مرحله شهرستانی 689 نفر از ایثارگران و خانواده‌های آن‌ها شرکت کردند که از این تعداد 390 نفر در رشته‌های مفاهیم و تفسیر و 299 نفر نیز در رشته‌های حفظ و قرائت شرکت داشتند که در این میان نیز 424 نفر از آن‌ها بانو و 265 نفر از آقایان ایثارگر و فرزندانشان بودند.

معاون فرهنگی بنیاد شهید خراسان رضوی گفت: افراد راه یافته به مرحله استانی در مجموع 112 نفر بودند که 77 نفر در بخش بانوان و 36 نفر هم در بخش آقایان بودند. البته که ما برای همسران و ایثارگران رده سنی نداشتیم، در موضوع فرزندان نیز باید گفت که تنها فرزندانی که رده سنی 16 سال به بالا را داشتند توانستند در این مسابقات شرکت کنند.

وی با اشاره به رشته‌های برگزاری این دوره از مسابقات نیز اضافه کرد: رشته‌هایی که در سی‌و‌یکمین دوره از مسابقات قرآن کریم خانواده‌های استان در نظر گرفته شد، رشته‌های قرائت و تحقیق، حفظ پنج جزء، 10 جزء، 15 جزء، 20 جزء و حفظ کل قرآن بوده که گروه‌های شرکت‌کننده ایثارگران، همسران و فرزندان دختر و پسر آن‌ها بودند.

حامدزاده بیان کرد: گفتنی است که در این دوره از مسابقات تمامی شهرستان‌های استان حضور داشتند، البته برخی از شهرستان‌ها که به تناسب، فعالیت قرآنی بیشتری دارند و افراد بیشتری را تحت پوشش خود قرار داده‌اند، آن دسته از شهرستان‌ها که افراد کمتری را تحت پوشش خود قرار داده‌‍‌اند نیز با شرکت‌کننده کمتری در این مسابقات شرکت کردند، اما با این وجود تقریباً می‌توان گفت که اغلب شهرستان‌های استان در این مسابقات حضور داشتند.

معاون فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثار گران خراسان رضوی تأکید کرد: خوشبختانه قرآن‌آموزان ما تعداد قابل توجهی هستند، اما امسال به جهت مشکلات اعتباری که وجود داشت، برخی از عناوین مسابقات را حذف کردیم و آن دسته از عناوین را در استان برگزار کردیم که در سطح کشوری نیز انجام می‌شود و این اقدام را بدین جهت انجام دادیم که بتوانیم تدابیر مطلوبی برای مسابقات داشته باشیم.

وی بیان کرد: با این وجود امیدواریم که مسابقات کشوری خانواده‌های محترم شهدا و ایثارگران در فروردین‌ماه سال آینده به میزبانی خراسان رضوی برگزار شود.

حامدزاده تصریح کرد: سی‌و‌یکمین دوره از مسابقات استانی حفظ و قرائت قرآن کریم ویژه خانواده‌های شاهد و ایثارگر خراسان‌رضوی، با همکاری و مشارکت کتابخانه عمومی قلم برگزار شد.

انتهای پیام
captcha