حقوق معنوی و ظاهری قرآن براساس کلام وحی
کد خبر: 3881119
تاریخ انتشار : ۰۵ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۹

حقوق معنوی و ظاهری قرآن براساس کلام وحی

مدرس حوزه و دانشگاه با اشاره به حقوق معنوی و ظاهری قرآن براساس آیات این کتاب الهی، گفت: تدبر و تفکر، تشکر، تمسک به قرآن، تبعیت از دستورات آن، حق تلاوت، نگاه به قرآن، همراه داشتن قرآن، خشوع در برابر آن و ... از حقوق ظاهری و معنوی قرآن هستند که باید مورد توجه باشند.

توجه به جایگاه قرآن در جامعه از معضلات خواهد کاستبه گزارش ایکنا از یزد، حجت‌الاسلام شعبان‌زاده، مدرس حوزه و دانشگاه 5 اسفندماه در نشست توجه به جایگاه قرآن در جامعه در مدرسه علمیه معصومیه(س) یزد اظهار کرد: یک طلبه باید در راستای مهجوریت‌زدایی از قرآن تمام تلاش خود را به کار گیرد و در این صورت قرآن در بطن جامعه قرار گرفته و بسیاری از معضلات اخلاقی، اجتماعی و اعتقادی جامعه رفع خواهد شد.

وی با اشاره به حقوق معنوی و ظاهری قرآن براساس کلام وحی، بیان کرد: تدبر و تفکر، تشکر، تمسک به قرآن، تبعیت از دستورات آن، حق تلاوت، نگاه به قرآن، همراه داشتن قرآن، خشوع در برابر آن و ... از حقوق ظاهری و معنوی قرآن هستند که باید مورد توجه باشند.

وی ادامه داد: تلاوت قرآن به‌صورت روزانه توسط طلاب باید مورد توجه ویژه باشد و البته تلاوت به تنهایی کافی نیست و باید با تلاوت، تدبر و تفکر در آیات آن نیز صورت گیرد تا به‌صورت کاربردی در زندگی روزانه مد نظر باشد.

این مدرس حوزه با تأکید بر تلاوت قرآن در منازل بیان کرد: تلاوت قرآن کریم باعث رحمت، مغفرت و برکت در زندگی می‌شود؛ لذا طلاب به‌ویژه بانوان طلبه نقش مؤثری در ترویج فرهنگ قرآنی در جامعه و خانواده برعهده دارند.

انتهای پیام
captcha