تغییر رویه یزدی‌ها در اجرای برنامه‌های هفته تربیت اسلامی
کد خبر: 3881760
تاریخ انتشار : ۰۸ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۷:۵۴

تغییر رویه یزدی‌ها در اجرای برنامه‌های هفته تربیت اسلامی

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش یزد از لغو تمامی برنامه‌های همایشی و تجمعی به مناسبت هفته امورتربیتی و تربیت اسلامی به دلیل پیشگیری از ویروس کرونا در استان خبر داد و گفت: در این راستا به سمت برنامه‌های تبلیغی و ترویجی تغییر رویه داده شد.

تغییر رویه یزدی‌ها در اجرای برنامه‌های هفته تربیت اسلامیبه گزارش ایکنا از یزد، حسینعلی ملانوری، معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان یزد 7 اسفندماه به مناسبت هفته امور تربیتی و تربیت اسلامی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: نهاد امور تربیتی در سال 1359 با همت شهیدان رجایی و باهنر تاسیس و حراست از مرزهای اعتقادی و حفظ دستاوردهای انقلاب اسلامی از اهداف شکل‌گیری این نهاد بود.

وی ادامه داد: سند تحول بنیادین در راستای ورود دانش آموزان به عرصه‌های مختلف ساحت‌های شش‌گانه‌‌ای را مدنظر قرار داده که ساحتی وجود ندارد که حوزه پرورشی در آن برنامه‌ای نداشته باشد.

لغو برنامه‌های تجمعی و همایشی 

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش یزد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه تمام برنامه‌های تجمعی هفته امور تربیتی و تربیت اسلامی در استان به دلیل پیشگیری از شیوع ویروس کرونا در استان لغو شد گفت: تعدادی همایش‌های مختلف، محافل انس با قرآن و... به این مناسبت برنامه‌ریزی شده بود که به دلیل پیشگیری از ویروس کرونا لغو شده است.

وی ادامه داد: به مناسبت هفته امور تربیتی برنامه‌هایی از قبل برنامه‌ریزی شده بود که به دلیل پیشگیری و شیوع ویروس کرونا مجبور به لغو برنامه‌ها شدیم لذا به سمت برنامه‌های تبلیغی و ترویجی تغییر رویه داده شد.

ملانوری غبارروبی گلزار شهدا و سومین شهید محراب، دیدار با آیت‌الله ناصری، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه یزد را از جمله برنامه‌هایی دانست که به این مناسبت اجرایی می‌شود.

فعالیت 956 مربی، مشاور و معاون پرورشی در یزد

ملانوری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فعالیت 956 مربی، مشاور و معاون پرورشی در یک‌هزار و 1400 مدرسه سطح استان بیان کرد: از این تعداد 566 نفر زن و 390 نفر مرد هستند.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان یزد گفت: هم اکنون 27 مدرسه قرآنی در سطح استان مشغول فعالیت هستند که از این تعداد 8 مدرسه در مرکز استان مشغول ارائه خدمات به مردم هستند.

وی دانش‌آموز محوری، دانش‌آموز یاوری و مدرسه‌ محوری را محوریت اصلی برنامه‌ها در این حوزه اعلام کرد و تحقق این سه امر را زمینه‌ساز تربیت دانش آموزان طراز اسلامی و ایرانی دانست.

ملانوری حمایت از تشکل‌های دانش آموزی اعم از بسیج، هلال احمر، انجمن‌های اسلامی، یاری‌گران زندگی و.... یکی از محوری‌ترین اقدامات در این حوزه دانست .

وضعیت کتابخانه مدارس یزد

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان یزد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به وضعیت کتابخانه مدارس گفت: هم اکنون ۲۶۱ مدارس دخترانه دوره متوسطه اول و دوم استان دارای کتابخانه مستقل و ۲۲ مدرسه دارای کتابخانه مشترک و ۴۱ مدرسه هم فاقد کتابخانه هستند.

وی ادامه داد: مدارس پسرانه این مقطع نیز دارای ۲۳۸ کتابخانه مستقل، ۲۴ کتابخانه مشترک و ۶۸ مدرسه هم فاقد کتابخانه هستند.

ملانوری از وجود یک میلیون و 132 هزار  و 318 جلد کتاب در این کتابخانه‌ها خبر داد و افزود: ۱۵ هزار و ۴۱۲ متر مربع از مساحت‌های آموزشی در استان را کتابخانه‌ها اشغال کرده‌اند و یک‌هزار و ۶۶۵ دانش آموز به عنوان مسئول کتابخانه یا کتاب یار در حال فعالیت هستند.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان یزد با اشاره به کتابخانه‌های کلاسی دوره ابتدایی نیز گفت: در دوره دختران این مقطع یک‌هزار و ۲۲ کلاس دارای کتابخانه مستقل و مشترک هستند که این تعداد در مدارس پسران ۹۸۰ کتابخانه است.

وی از وجود 148 کتابخانه در مدارس مختلط خبر داد و افزود: سه هزار و 242 کلاس نیز فاقد کتابخانه هستند.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان یزد کتاب‌های موجود در کتابخانه‌های پایه‌های ابتدایی را ۴۴۸ هزار و ۹۸۳ جلد کتاب اعلام کرد.

 

انتهای پیام
captcha