دستگیری فالگیر كلاهبردار فضای مجازی در فارس
کد خبر: 3884157
تاریخ انتشار : ۱۹ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۵

دستگیری فالگیر كلاهبردار فضای مجازی در فارس

رئیس پلیس فتای استان فارس از دستگیری یك فالگیر و رمال كه در فضای مجازی واتس‌آپ اقدام به كلاهبرداری و اخاذی می‌كرد، خبر داد و گفت: از شهروندان و کاربران انتظار داریم به تبلیغات اغواکننده و دروغین که از طریق فضای مجازی به‌خصوص شبکه‌های اجتماعی می‌شود، اعتماد نکرده و به هیچ وجه اطلاعات شخصی خود را در اختیار دیگران قرار ندهند.

به گزارش ایكنا از فارس، حشمت سلیمانی، رئیس پلیس فتای استان فارس امروز، 19 اسفندماه در جمع خبرنگاران گفت: در پی شکایت بانوی جوانی مبنی بر کلاهبرداری با ترفند درج آگهی فال‌گیری و رمالی در شبکه اجتماعی واتساپ، موضوع ضمن تشکیل پرونده به‌صورت ویژه در دستور مأموران پلیس فتا قرار گرفت.

وی ادامه داد: پس از اخذ اظهارات شاکیه معلوم شد، مدتی پیش وی در یک گروه واتساپی عضو شده که در همان گروه با فردی که خود را فالگیر معرفی كرده آشنا و شخص فالگیر با دادن وعده‌های پوچ، ‌شاکی را فریب و با سوء‌استفاده از سادگی وی اقدام به اخاذی می‌کند.

سلیمانی با بیان اینکه متهم با اخذ اطلاعات شخصی و تصاویر خصوصی از شاکی اقدام به اخاذی می‌کرده است، افزود: با اقدامات فنی و تحقیقات خاص پلیسی، متهم در یکی از شهرستان‌های تابعه استان شناسایی و دستگیر شد.

رئیس پلیس فتای استان فارس گفت: در بازجویی‌های اولیه، متهم به جرم ارتکابی اعتراف و بیان كرد در پوشش یک پیرزن با درج و انتشار آگهی فال‌گیری و رمالی پس از جلب اعتماد و سوءاستفاده از سادگی قربانیان و دادن امید واهی و وعده‌های دروغین، با دریافت مبالغی اقدام به کلاهبرداری از افراد می‌کرده است.

وی تأکید کرد: افراد سودجو غالباً مسائل خرافاتی را به شکل‌های مختلف در شبکه‌های اجتماعی رواج می‌دهند، تمام این شیادان از سادگی و زودباوری طعمه‌های خود نهایت بهره را می‌برند، لذا از شهروندان و کاربران انتظار داریم به تبلیغات اغواکننده و دروغین که از طریق فضای مجازی به‌خصوص شبکه‌های اجتماعی می‌شود، اعتماد نکرده و به هیچ وجه اطلاعات شخصی خود را در اختیار دیگران قرار ندهند.

سلیمانی از شهروندان خواست تا در صورت مواجهه با هرگونه موارد مشکوک، آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی‌ گزارش کنند.

 

انتهای پیام
captcha