داروی ایرانی برای درمان کرونا در حال آزمایش است
کد خبر: 3884614
تاریخ انتشار : ۲۱ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۳
جهانپور:

داروی ایرانی برای درمان کرونا در حال آزمایش است

سخنگوی سازمان غذا و دارو از آزمایش یک داروی جدید برای درمان بیماران کرونا در دانشگاه علوم پزشکی اصفهان خبر داد.

داروی جدیدی برای درمان کرونا در اصفهان آزمایش شدبه گزارش ایکنا؛ کیانوش جهانپور، سخنگوی سازمان غذا و دارو، با اشاره به تست داروی اکتمرا بر روی بیماران مبتلا به کرونا در بیمارستانی در اصفهان، اظهار کرد: این دارو تست شده و اولین کیس ترایال هست، علائم نیز تا حدی تخفیف پیدا کرده است، اما هنوز برای قضاوت در این مورد زود است.

وی افزود: این مورد، اولین مورد ترایال داروی بیوسیمیلار ایرانی بوده و روز‌های بعد بر روی تعدادی دیگر از بیماران نیز آزمون می‌شود.
 
جهانپور بیان کرد: این دارو کاربرد عامی در درمان کرونا ندارد و فقط به شرط اثربخشی برای مراحل پایانی بیمارانی که در CRS هستند و البته با لحاظ برخی شرایط قابل تجویز است.
 
وی یادآور شد: تولید انبوه این دارو با توجه به بومی شدن فناوری طی حدود سه هفته می‌تواند وارد بازار کشور شود.

جهانپور افزود: همزمان سودمندی احتمالی دو داروی بیوسیمیلار دیگر تولید داخل هم مطرح است. دارو‌های تحت مطالعه، اینترفرون آلفا، اینترفرون بتا(که به تازگی مطرح شده) و همچنین توسیلیزومب هستند، ضمن اینکه دو داروی اول در فهرست دارویی بوده و چند تولیدکننده داخلی نیز دارد. اما داروی توسیلیزومب هنوز در فهرست رسمی دارویی کشور نبوده و نیاز به بررسی بیشتری دارد که مطالعات اثربخشی در این زمینه آغاز شده است.
انتهای پیام
captcha