راه‌اندازی پویش مجازی «دقیقه‌ای برای سلامتی» در مدارس کردستان
کد خبر: 3885137
تاریخ انتشار : ۲۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۹

راه‌اندازی پویش مجازی «دقیقه‌ای برای سلامتی» در مدارس کردستان

رئیس آموزش و پرورش استثنایی کردستان از راه‌اندازی پویش «دقیقه‌ای برای سلامتی» در راستای ترویج سلامت و آموزش تندرستی در مدارس مجازی با نیازهای ویژه استان کردستان خبر داد.

به گزارش ایکنا از کردستان، به نقل از روابط عمومی آموزش و پرورش استان کردستان، خلیل رنجبر، رئیس آموزش وپرورش استثنایی استان کردستان، با برشمردن ورزش به‌عنوان پدیده‌ای اجتماعی که نقش مهمی در هدایت و شکوفایی استعدادها دارد، اظهار کرد: با راه اندازی پویش «دقیقه‌ای برای سلامتی» زمینه‌ دستیابی به اهداف مرتبط با سلامت در 35 مدرسه مجازی برای دانش‌آموزان دختر و پسر با نیازهای ویژه استان کردستان فراهم شده است.

وی با بیان اینکه فضای مجازی می‌تواند یک محیط آموزشی مناسب برای ترویج سبک زندگی سالم، توسعه رشد جسمانی، فردی واجتماعی باشد، افزود: در مدارس ومراکز مجازی به حدود 600 دانش‌آموزان با نیازهای ویژه شهرستان‌ها ومناطق تابعه استان آموزش‌های یک دقیقه‌ای سلامت ارائه می‌شود.

رنجبر بیان کرد: تاکنون حدود 40 ساعت کلیپ، فیلم وبرنامه آموزشی به منظور تقویت وافزایش ظرفیت‌های تربیت بدنی و مهارت‌های حرکتی، سلامت جسم و روان دانش‌آموزان با نیازهای ویژه در مدارس مجازی و کانال‌های ارتباطی با دانش‌آموزان ارائه شده است.

وی با بیان اینکه گستره ورزش تنها محدود به سلامت و شادابی جسم نیست، اعلام کرد: انجام فعالیت‌های منظم و مستمر ورزشی باعث کسب اعتماد به نفس، کاهش فشارهای روانی، افزایش احساس سودمندی، تقویت دقت و تمرکز دانش آموزان با نیازهای ویژه می‌شود.

رئیس آموزش وپرورش استثنایی استان کردستان اظهار کرد: از طریق تربیت بدنی دانش‌آموز دارای نیاز ویژه  یاد می‌گیرد با افرادی که با او در ارتباط هستند روابط بهینه و مؤثری داشته باشد و به سازگاری بهتر وخودکفایی در روابط اجتماعی دست یابد.

وی با بیان اینکه سند تحول بنیادین به عنوان نقشه راه آموزش و پرورش بر حوزه‌های مختلفی از جمله فعالیت‌های زیستی و بدنی به ویژه فعالیت‌های ورزشی تأکید دارد، یادآور شد: تربیت بدنی در تمام دوره‌های تحصیلی دانش‌آموزان با نیازهای ویژه مورد توجه است چرا که در پرتو آن بخشی از زمینه‌های لازم جهت ایجاد و برقراری سلامت جسمانی دانش‌آموزان که از هدف‌های هر نظام آموزشی است، فراهم شود.

انتهای پیام
captcha