تولید روزانه 4 هزار ماسک از سوی دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای یزد
کد خبر: 3886353
تاریخ انتشار : ۲۸ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۰

تولید روزانه 4 هزار ماسک از سوی دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای یزد

دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان یزد با استفاده از ظرفیت‌های کارگاه‌‌های دانشجویی اقدام به تولید ماسک وگان برای استفاده کادر درمان و بیماران کرونایی بیمارستان‌های مرتبط با این اپیدمی کرد.

تولید روزانه 4 هزار ماسک از سوی دانشگاه فنی‌وحرفه‌ایبه گزارش ایکنا از یزد، شاکر اردکانی، رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان یزد 28 اسفندماه در حاشیه بازدید از کارگاه تولید ماسک در دانشکده حضرت رقیه (س) اظهار کرد: این دانشگاه با توجه به شرایط حاکم بر جامعه و نیاز مبرم کادر درمان و بیماران کرونایی به ماسک بهداشتی و لباس‌های ایزوله اقدام به تولید و با تولید ماسک و لباس مورد نیاز بیمارستان‌ها، رسالت اجتماعی خود را ایفا کرده است.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان یزد با قدردانی از همکاران پرتلاش و نیک ‌اندیش دانشکده‌های فنی و حرفه‌ای دختران حضرت رقیه (س) و دختران زهرایی میبد در خدمت به جامعه گفت: این دانشگاه با کار خود، بخشی از رسالتشان که ارائه خدمات اجتماعی است، را پوشش دادند.

شاکر اردکانی ادامه داد: دانشگاه فنی و حرفه‌ای با توجه به ماهیت کاربردی بودن، ظرفیت تجهیزات و منابع انسانی موجود رسالتش در جامعه بیشتر است و آنچه که این روزها شاهد انجام آن هستیم جز وظایف ذاتی آموزش مهارتی به‌شمار می‌رود.

وی بیان کرد: در پی اعلام نیاز ستاد مبارزه با بیماری کرونا در استان به ماسک‌های بهداشتی تصمیم به استفاده از ظرفیت و امکانات این دانشگاه در تهیه ماسک و لباس ایزوله گرفته شد.

شاکر اردکانی افزود: این طرح به همت کارکنان، اساتید و دانشجویان این دانشگاه، کانون کارآفرینی استان و خیران محترم با صدور مجوزهای لازم بهداشتی آغاز شده و در حال حاضر روزانه حدود 4000 ماسک با الیاف و نسوج مخصوص تولید می‌شود که پس از استریل شدن در پژوهشگاه انرژی اتمی تفت تحویل بیمارستان‌های شهید صدوقی یزد، ضیایی اردکان و امام جعفر صادق (ص) میبد می‌شود.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان یزد یادآور شد: تولید گان و سایر موارد مورد نظر ستاد پیشگیری از کرونا نیز در برنامه تولید این دانشگاه قرار دارد.

انتهای پیام
captcha