افزایش ۹۰ درصدی پرداخت وام قرض‌الحسنه به جامعه قرآنی یزد
کد خبر: 3887000
تاریخ انتشار : ۰۶ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۰

افزایش ۹۰ درصدی پرداخت وام قرض‌الحسنه به جامعه قرآنی یزد

قائم مقام اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های مردمی فرهنگی قرآن و عترت استان یزد از افزایش 90 درصدی در پرداخت وام قرض‌الحسنه به جامعه قرآنی استان یزد خبرداد.

افزایش 90 درصدی پرداخت وام قرض‌الحسنه به قرآنیان یزدیمحمد شایق، قائم مقام اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های مردمی فرهنگی قرآن و عترت استان یزد، در گفت‌وگو با ایکنا یزد، از افزایش 90 درصدی در پرداخت وام قرضالحسنه به قرآنیان استان یزد خبر داد و اظهار کرد: در سال گذشته 150 فقره به ارزش یک میلیارد و ۳۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان تسهیلات از سوی صندوق قرض‌الحسنه این اتحادیه به جامعه قرآنی استان پرداخت شده است که این میزان، افزایش 90 درصدی را نسبت به سال قبل نشان می‌دهد.

وی با اشاره به جزئیات پرداخت وام‌ها گفت: در حال حاضر این صندوق نزدیک به 300 عضو دارد و در سال 98 نیز 61 فقره تسهیلات وام قرض‌الحسنه به مؤسسات و فعالان قرآنی به ارزش 330 میلیون تومان از محل اعتبارات صندوق اتحادیه پرداخت شد.

شایق افزود: همچنین پرداخت 84 فقره تسهیلات وام قرض‌الحسنه به موسسات و فعالان قرآنی از سوی کانون توسعه همیاری اتحادیه مجموعاً به مبلغ ده میلیارد ریال از دیگر فعالیت‌های اتحادیه بود که نسبت به سال قبل قریب به 90 درصد صندوق اتحادیه افزایش اعطای وام قرض‌الحسنه به جامعه قرآنی استان داشته است.

قائم مقام اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های مردمی فرهنگی قرآن و عترت استان یزد تأکید کرد: از ابتدای سال 98 بیش از 500 میلیون تومان درخواست وام در نوبت داشتیم که الحمدالله با تدابیری که مدیرعامل محترم اتحادیه اتخاذ کردند و با همکاری فوق العاده خوب بانک رسالت توانستیم رشد 90 درصدی را در اعطای وام قرض الحسنه به جامعه قرآنی داشته باشیم.

عضو هیئت مدیره اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های مردمی فرهنگی قرآن و عترت استان یزد، افزود: طی مصوبه هیئت مدیره اتحادیه، سقف تسهیلات قرض‌الحسنه برای اشخاص حقیقی تا 40 میلیون ریال و برای اشخاص حقوقی تا سقف 100 میلیون ریال و باز پرداخت 20 ماهه است که در نظر داریم در سال 1399 کف پرداخت وام به جامعه قرآنی 100 میلیون ریال قرار دهیم.

شایق تصریح کرد: کارکنان عضو مؤسسات، نخبگان و فعالان قرآنی نیز می‌توانند از تسهیلات این صندوق بهره مند شوند.

انتهای پیام
captcha