تب‌سنجی 249 هزار نفر در مبادی ورودی یزد
کد خبر: 3887411
تاریخ انتشار : ۰۶ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۵

تب‌سنجی 249 هزار نفر در مبادی ورودی یزد

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان یزد گفت: 249 هزار و 762 نفر در طرح پایش کرونا، توسط جمعیت هلال احمر یزد غربالگری و تب سنجی شدند.

تب‌سنجی 249 هزار نفر در مبادی ورودی یزدمحسن حرازی‌زاده یزدی، مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان یزد در گفت‌وگو با ایکنا یزد اظهار کرد: در 20 پایگاه فعال در سطح استان یزد و با فعالیت امدادگران و جوانان و داوطلبان هلال احمر، طرح ملی غربالگری در مبادی ورودی و خروجی در حال اجرا است و فعالیت ایستگاه‌های امدادی هلال احمر تا پایان رفع کامل آلودگی زیستی در استان ادامه خواهد داشت.

حرازی‌زاده با اشاره به حضور تیم‌های امداد و نجات در 20 ایستگاه بازرسی طرح سلامت بیان کرد: همزمان با شیوع و گسترش کرونا در استان یزد از تاریخ 9 اسفندماه ۹۸، تیم‌های امداد و نجات جمعیت هلال احمر در محورهای ورودی و خروجی استان و راه آهن و ترمینال با همکاری مرکز بهداشت و نیروی انتظامی و شهرداری و دیگر دستگاه‌های خدمت رسان استقرار یافتند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان با اشاره به این‌که تاکنون 93 هزار و 594 خودرو سواری و 415 اتوبوس در محورهای مواصلاتی استان یزد تب سنجی و غربالگری شدند، بیان کرد: طبق آخرین آمارگیری انجام شده تا پایان روز چهارم فروردین ماه 249 هزار و 762 نفر غربالگری و تب سنجی شدند که از این تعداد 637 نفر به مراکز درمانی و بهداشتی استان ارجاع داده شده‌اند.

وی تصریح کرد: از تاریخ 9 اسفند ماه سال 98 تا چهارم فروردین امسال، مجموعه غربالگری در تمام پایگاه‌های هلال احمر در سراسر استان غربالگری به وسیله 292 تب سنج انجام شد.

حرازی‌زاده تصریح کرد: مهمترین هدف تیم‌های امداد و نجات، تب سنجی و هشدارهای لازم به شهروندان در جهت ممانعت از سفر است.

وی ادامه داد: 126 نفر از پرسنل هلال احمر و 904 نفر از اعضای جوانان، امدادگران و داوطلبان آموزش دیده تحت عنوان تیم‌های اجرایی با 97 خودرو امدادی و کمک‌دار تمام استان را تحت پوشش خدمات خود قرار داده‌اند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان یزد از عموم مردم استان خواست؛ به منظور ریشه کنی ویروس کرونا در خانه بمانند و از تردد غیرضروری در سطح شهرها و جاده‌ها خودداری کنند تا با کمک هم از این بحران عبور کنیم.

انتهای پیام
captcha