چراغ خانه‌نشینی را با حفظ قرآن روشن نگهداریم
کد خبر: 3889782
تاریخ انتشار : ۱۹ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۱

چراغ خانه‌نشینی را با حفظ قرآن روشن نگهداریم

رئیس امور قرآنی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان یزد با اشاره به اینکه خانه‌نشینی در سایه کرونا، فرصت مغتنمی برای حفظ قرآن است از اجرای طرح حفظ مجازی قرآن کریم در این استان خبر داد.

چراغ خانه‌نشینی را با حفظ قرآن روشن نگه‌داریمبه گزارش ایکنا از یزد، به نقل از روابط‌عمومی اوقاف و امورخیریه استان یزد، حجت‌الاسلام محمود میرجلیلی، رئیس امور قرآنی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان یزد، اظهار کرد: با توجه به اینکه شیوع ویروس کرونا بسیاری از فعالیت‌های اجتماعی و امور بیرون از محیط خانه را تعطیل و بسیاری را مجبور به خانه نشینی کرد، این خانه نشینی و فراغ بال فرصت مغتنمی برای حفظ کلام وحی است.

حجت‌الاسلام میرجلیلی افزود: افرادی که مشتاق به حفظ کلام الهی هستند اما با اصول و روش‌های حفظ قرآن آشنایی ندارند یا در شهر محل سکونت آن‌ها کلاس‌ و جلسات حفظ قرآن وجود ندارد و حافظان و قرآن آموزان به مربیان و اساتید نخبه و‌ کارآشنا ارتباط و دسترسی ندارید و یا در این ایام پرخطر ‌کلاس های حضوری آن‌ها تعطیل و در روند حفظ آن‌ها اختلال ایجاد شده است، می‌توانند در طرح حفظ مجازی قرآن کریم شرکت کنند.

وی با بیان اینکه علاقمندان و مشتاقان با هر شرایط سنی، شغلی و زمانی می‌توانند گام به گام‌ حافظ کل قرآن کریم شوند ادامه داد: مربیان و کارشناسان مرکز حفظ مجازی استان یزد بر روند حفظ کاربران قرآن آموزان نظارت می‌کنند و هفته ای یک الی دو مرتبه با کاربران حفظ مجازی تماس می‌گیرند و ضمن سوال از محفوظات قرآن آموزان، به آن‌ها روش‌های حفظ و خدمات مشاوره‌ای ارائه می‌دهند.

رئیس امور قرآنی اداره کل اوقاف و امورخیریه استان یزد با اشاره به اینکه طرح حفظ مجازی قرآن از سال ۹۵ به صورت جدی در استان یزد دنبال می‌شود اظهار کرد: قرآن آموزان می‌توانند در قالب این طرح در مدت چهار یا شش سال حافظ کلام وحی شوند.

وی با اشاره به اینکه در قالب این طرح قرآن آموز در مدت چهار تا شش سال حافظ قرآن کریم می شوند گفت: به حافظان کلام وحی پس شرکت در آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم و اخذ نمره قبولی، گواهی حفظ قرآن کریم صادر می‌شود.

رئیس امور قرآنی اداره کل اوقاف و امور خیریه یزد اضافه کرد: علاقمندان به ثبت نام در طرح حفظ مجازی قرآن کریم تنها کافیست، نام و نام خانوادگی خود را به شماره 09908148246 پیامک کنند.

انتهای پیام
captcha