طرح غربالگری از سوی 25 پایگاه هلال احمر در یزد انجام شد
کد خبر: 3890374
تاریخ انتشار : ۲۱ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۹

طرح غربالگری از سوی 25 پایگاه هلال احمر در یزد انجام شد

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان یزد گفت: طرح ملی غربالگری در مبادی ورودی و خروجی استان و شهرستان‌ها توسط 25 پایگاه این جمعیت انجام شد.

طرح غربالگری از سوی 25 پایگاه هلال احمر در یزد انجام شدبه گزارش ایکنا از یزد، محسن حرازی زاده یزدی، مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان یزد 20 فروردین ماه در در دیدار با جمعی از خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری استان یزد پرسنل این جمعیت در سطح استان را 170 نفر برشمرد و اظهار کرد: اعضا و داوطلبان جمعیت هلال احمر بیشترین پتانسیل این جمعیت هستند.

وی ادامه داد: داوطلبان و اعضا همکار با هلال احمر در همه رده‌های سنی و حیطه‌های شهری در حال فعالیت هستند و همچنین در قالب کانون‌های غنچه‌های هلال، دانش آموزی، دانشجویی و طلاب به ارائه خدمت می‌پردازند.

حرازی زاده بر اطلاع رسانی درست و صحیح در خصوص اقدامات انجام شده توسط رسانه‌ها تاکید کرد و گفت: اطلاع رسانی درست و به موقع باعث جلب اعتماد عمومی و اقشار جامعه می‌شود .

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان یزد بیان کرد: فعالیت جمعیت هلال احمر همچون سال‌های گذشته که برای فعالیت‌های نوروزی انجام می‌شد، امسال نیز برنامه ریزی لازم صورت گرفت اما امسال روند کار متفاوت شد.

وی ادامه داد: با توجه به شیوع بیماری کرونا همه فعالیت‌های این نهاد به این سمت و سو سوق داده شد و از همان ابتدا 12 پایگاه امداد جاده ای فعال داشتیم که به 25 پایگاه نیز افزایش یافت و در پایان این طرح 19 پایگاه ارائه خدمت کردند.

حرازی زاده افزود: در این تعداد پایگاه فعال در سطح استان یزد و با فعالیت امدادگران و جوانان و داوطلبان هلال احمر، طرح ملی غربالگری در مبادی ورودی و خروجی استان و شهرستان‌ها انجام شد.

وی ادامه داد: در این پایگاه‌ها ۱۵۹۶ نفر روز داوطلب از حوزه جوانان و امدادگران این جمعیت ۲۴۴ هزار و ۳۸ خودرو با جمعیتی معادل ۵۷۵ هزار و ۶۶۱ نفر را مورد غربالگری قرار دادند که از این تعداد ۱۳۲۹ نفر تب دار و ۸۳۳ نفر به مراکز درمانی ارجاع شدند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان یزد گفت: با توجه به اینکه یکی دیگر از علائم این ویروس اشباع اکسیژن خون است، در بعضی از پایگاه‌ها و ایستگاه‌ها میزان اکسیژن افرادی که مشکوک بودند مورد ارزیابی قرار گرفت.

علی صالحی، مدیرکل روابط عمومی استانداری و رئیس کمیته اطلاع رسانی ستاد مقابله و پیشگیری کرونا استان یزد نیز در این نشست گفت: خوشبختانه شاهد اقدامات بسیار خوبی در استان یزد بودیم که بسیاری از آنها برای اولین بار در کشور انجام شد.

صالحی رمز موفقیت در مقابله و پیشگیری از بیماری کرونا را اتحاد و همدلی در جامعه دانست و از تلاش رسانه‌ها بویژه خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری تشکر کرد.

یادآور می‌شود در پایان این نشست از زحمات زارع‌زاده تقدیر و محمدمهدی اقبالی به عنوان رئیس جدید روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان یزد معرفی شد.

انتهای پیام
captcha