کاهش ۴۰ درصدی اهدای خون در لرستان
کد خبر: 3890646
تاریخ انتشار : ۲۳ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۸:۳۴

کاهش ۴۰ درصدی اهدای خون در لرستان

مدیرکل انتقال خون لرستان از کاهش ۳۵ درصدی مصرف خون در استان خبر داد و گفت: از اول اسفندماه سال گذشته تا ۱۵ فروردین‌ماه امسال دو هزار و ۵۱۰ واحد خون‌گیری داشتیم که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۴۰ درصد کاهش اهدای خون را شاهد بودیم.

کاهش ۴۰ درصدی اهدای خون در لرستانبه گزارش ایکنا از لرستان، غلامرضا حامدی، مدیرکل انتقال خون استان، عصر جمعه، 22 فروردین‌ماه در جمع خبرنگاران، در رابطه‌ با وضعیت ذخایر خونی در سازمان انتقال خون استان، اظهار کرد: از ابتدای شروع بیماری کرونا در لرستان (اول اسفندماه سال گذشته تا ۱۵ فروردین‌ماه امسال)، ۲۵۱۰ واحد خون‌گیری داشتیم که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۴۰ درصد کاهش اهدای خون را شاهد بودیم.

وی ادامه داد: این در حالی‌ است که با هماهنگی‌های لازم با معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی لرستان در ارتباط با این‌که جراحی‌هایی که اورژانسی نیست لغو شود، حدود ۳۴ تا ۳۵ درصد کاهش مصرف خون را داشتیم.

حامدی با بیان این‌که فاصله ۵ درصدی بین خون‌گیری و مصرف در لرستان وجود دارد، افزود: با توجه به شیوع کرونا در استان نه‌تنها ساعات کاری کارکنان انتقال خون کاهش نیافته بلکه پایگاه‌های اصلی این سازمان نیز در روزهای تعطیل در شهرهای خرم‌آباد، بروجرد و الیگودرز به متقاضیان خدمات ارائه می‌دهند.

مدیرکل انتقال خون لرستان با یادآوری این‌که به‌خاطر رعایت حریم اجتماعی، کارکنان را شیفت‌بندی کردیم تا سلامت اهداکنندگان و کارکنان، تأمین و از تجمع غیر ضروری در این سازمان جلوگیری شود، اضافه کرد: اهدای خون امری ضروری است و اهداکنندگان مستمر و افرادی‌که از سلامت کافی برخوردار هستند می‌توانند در ساعات اولیه روز که تجمع کمتر است به پایگاه‌های انتقال خون برای اهدا، مراجعه کنند.

حامدی گفت: همه امکانات و تدابیر لازم در این سازمان اندیشیده شده و هیچ نگرانی بابت انتقال بیماری از طریق خون و فرآورده‌های خونی وجود ندارد و متقاضیان می‌توانند به پایگاه اینترنتی سازمان انتقال خون استان مراجعه و زمان مشخصی را برای اهدای خون تعیین کنند.

انتهای پیام
captcha