کرونا؛ فرصتی برای تقویت معنویت در جامعه
کد خبر: 3891341
تاریخ انتشار : ۲۵ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۱

کرونا؛ فرصتی برای تقویت معنویت در جامعه

نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان با اشاره به تلنگرهای شیوع کرونا به افراد جامعه اعلام کرد: این تلنگرها موجب شده است توجه به معنویت، پناه‌بردن به خدا و دعا بیشتر شود.

ویروس کرونا توجه به معنویت را در جامعه بیشتر کردبه گزارش ایکنا از کردستان، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان، آیت‌الله سیدمحمد حسینی‌شاهرودی، نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان در مراسم تودیع و معارفه مسئول جدید حوزه علمیه برادران استان کردستان با بیان اینکه حوزه‌ها نقش اساسی در گام اول انقلاب و 40 سال اخیر داشته‌اند، اظهار کرد: در گام دوم انقلاب از روحانیون و طلبه‌ها انتظار بیشتر است چرا که رهبر معظم انقلاب در تفسیر و منشور این بیانیه خودسازی، جامعه‌پردازی و  ایجاد تمدن اسلامی در بُعد فرهنگی، فکری، معنوی و انسان‌سازی تأکید فرموده است.

وی با تأکید بر اینکه حوزه‌های علمیه ضد فرهنگ‌ها را تبیین کنند، افزود: باید اساتید حوزه‌ها در مسائل تبلیغی و مقابله با تهدیدات و تهاجم بیگانگان در استانی همچون کردستان حضور پررنگ‌تر و فعال‌تر داشته باشند. خوشبختانه به‌دلیل فراهم‌شدن شرایط و امکانات لازم، نگاه اهل سنت و شیعه به علمای یکدیگر بسیار خوب، برادرانه و متحدانه است و این وظیفه ما را سنگین‌تر می‌کند.

نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان با اشاره به تلنگرهای شیوع کرونا به افراد جامعه اعلام کرد: این تلنگرها موجب شده توجه به معنویت، پناه‌بردن به خدا و دعا بیشتر شود، اما از روحانیون انتظار می‌رود در این شرایط حضور خود را اعلام و با آغاز اقدامات و حرکت‌های خیرخواهانه به محرومان و آسیب‌دیدگان متأثر از این بیماری کمک کنند.

آیت‌الله حسینی‌شاهرودی اعلام کرد: حوزه‌ها جایگاه ویژه‌ای بین روحانیت دارند و به دلیل نقش ویژه آنها در جامعه باید مورد توجه بیشتری قرار گیرند.

وی با بیان اینکه استکبار جهانی و نوکران آنان به‌دلیل نقش ویژه حوزه‌ها، همیشه قصد تعرض به این قشر تأثیرگذار را داشته‌اند، افزود: خوشبختانه حوزه‌ها از صدر اسلام تاکنون دین، ایمان و تقوا را در جامعه گسترش و حفظ کرده‌اند.

نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان با یادآوری اینکه هم‌اکنون حوزه‌ها با تربیت نیروهای متدین، انقلابی، متعهد و ولایت‌مدار تأثیرات خوبی  در جامعه و میان جوانان دارند، بیان کرد: این افتخار ماست که در این دوران، حوزه‌ها با پیدا کردن حاکمیت خود، کارایی خود را به جهان ثابت کرده است. در سه دهه اخیر روحانیون زیادی با پیروی از فرامین مقام معظم رهبری در حال فعالیت و نقش‌آفرینی هستند، بنابراین هر چه دنیا به این سمت معنویت کشانده شود، نیاز به حوزه بیشتر خواهد شد.

آیت‌الله حسینی‌‌شاهرودی ابراز کرد: تمامی تلاش دشمنان در این شرایط کنونی، هدایت انسان‌ها به سمت شیطان، فساد، بی‌بند و باری و مادیات است، بنابراین باید آنها را متوجه کرد که به سمت دین و حوزه بیایند.

وی با تبریک انتصاب حجت‌الاسلام نادر رنجبر، گفت: مدیر جدید حوزه علمیه استان از تجربیات بسیار خوبی برخوردارند و نمونه آن ارتقای مدرسه علمیه قروه است. امیدواریم مدیر جدید حوزه استان بتواند در شکوفایی هرچه بیشتر مدارس، توسعه دین و معنویات و پرورش طلاب انقلابی در کردستان موفق باشد.

یادآور می‌شود، در این مراسم از زحمات چندساله حجت‌الاسلام عباس عربیان، تقدیر و حجت‌الاسلام نادر رنجبر به‌عنوان مدیر جدید حوزه علمیه استان کردستان معرفی شد.

انتهای پیام
captcha