فعالیت 400 گروه جهادی طلاب در البرز برای مقابله با کرونا
کد خبر: 3891746
تاریخ انتشار : ۲۷ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۷

فعالیت 400 گروه جهادی طلاب در البرز برای مقابله با کرونا

مدیرکل تبلیغات اسلامی البرز گفت: ۴۰۰ گروه جهادی متشکل از روحانیون و طلاب برای مقابله با ویروس کرونا در این استان فعال شده‌اند.

فعالیت 400 گروه جهادی طلاب در البرز برای مقابله با کرونا

حجت‌الاسلام مهدی ولایی‌برحق، مدیرکل تبلیغات اسلامی البرز در گفت وگو با ایکنا از البرز با اشاره به اینکه ۴۰۰ گروه جهادی متشکل از روحانیون و طلاب برای مقابله با ویروس کرونا در این استان فعال شده‌اند، اظهار کرد: مساجد، پایگاه‌های بسیج، هیات‌های مذهبی، کانون‌ها، روحانیون و ائمه جماعات در سایر بخش‌ها برای شکست کرونا به صورت خودجوش پای کارآمده‌اند.
وی افزود: با اعلام شیوع ویروس کرونا در کشور توسط وزارت بهداشت و اطلاع‌رسانی به مردم در راستای رعایت بهداشت و پیشگیری از شیوع این ویروس در جامعه گروه‌های جهادی نیز در کنار مسئولان و دستگاه‌ها به میدان آمده و دست به کار شدند تا در کنار مدافعان سلامت و کادر درمان برای مقابله با این ویروس منحوس تلاش کنند.
این مسئول بیان کرد: ضدعفونی کردن مساجد، مدارس، معابر عمومی ،توزیع اقلام بهداشتی، توزیع ماسک و بروشور، تهیه سبدکالا معیشتی و توزیع آن بین نیازمندان، حضور گروه‌های جهادی در بیمارستان‌ها از جمله اقدامات گروه‌های جهادی است.
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان البرز گفت: گروه‌های جهادی با حداقل امکانات و خودروهای شخصی در حد توان خود برای از بین بردن ویروس کرونا از جان گذشتگی می‌کنند و عده‌ای اجساد فوت‌شدگان کرونا را غسل می‌دهند.
وی اضافه کرد: همچنین برگزاری کلاس‌های آموزشی بهداشتی در زمینه پیشگیری از شیوع ویروس کرونا با همکاری بسیج و بهداشت با قرارگاه سلامت در راستای غربالگری و کنترل مبادی ورودی و خروجی استان از جمله فعالیت‌های گروه‌های جهادی است که طی این مدت انجام شده است.
وی با بیان این که ائمه جماعات و روحانیان در همه صحنه‌ها و عرصه‌های مهم در کنار مردم بوده‌اند، افزود: در شرایط حساس این روزها که همه بخش‌های کشور درگیر مقابله با ویروس منحوس کرونا هستند، طلاب و روحانیان البرز نیز همانند گذشته در صف نخست مقابله با این ویروس قرار دارند.

انتهای پیام
captcha