جهش تولید با همفکری و تلاش بیشتر محقق می‌شود
کد خبر: 3891994
تاریخ انتشار : ۲۸ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۸:۳۰

جهش تولید با همفکری و تلاش بیشتر محقق می‌شود

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری یزد گفت: جهش تولید با همفکری بخش خصوصی و دستگاه‌های دولتی و تلاش بیشتر برای رفع مشکلات قانونی و تسریع در صدور مجوزها و پشتیبانی لازم امکان پذیر است.

جهش تولید با همفکری و تلاش بیشتر محقق می‌شودبه گزارش ایکنا از یزد، محسن صادقیان، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری یزد ۲۷ فروردین ماه در جمع خبرنگاران با اشاره به نامگذاری امسال به نام جهش تولید از سوی مقام معظم رهبری اظهار کرد: جهش تولید با همفکری بخش خصوصی و دستگاه‌های دولتی و تلاش بیشتر برای رفع مشکلات قانونی و تسریع در صدور مجوزها و پشتیبانی لازم امکان پذیر است و ان شاءالله با اتحاد و همدلی که در استان وجود دارد قطعا شاهد اقدامات بسیار خوبی خواهیم بود.

وی افزود: در سال جهش تولید باید اقدام ویژه ای جدای از فعالیت‌های عادی نهادها و دستگاه‌های اجرایی و همچنین واحدهای تولید انجام شود و باید فعالیت همه ما در سال جاری متمایر باشد.

صادقیان ادامه داد: اینکه کار عادی سالیانه دستگاهی را با یک پیوست جهش تولید و به عنوان فعالیت ویژه مطرح کنیم زیبنده نیست و لازم است در سال جهش تولید با برنامه ریزی و فکر اقداماتی انجام شود که با استفاده از ظرفیت‌های بومی و داخل استان و ملی نسبت به جهش واحدهای تولیدی و محقق شدن شعار امسال تلاش بیشتری صورت گیرد. 

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری یزد در مورد وضعیت استان در فاصله گذاری اجتماعی و هوشمند در مقابله با کرونا گفت: خوشبختانه در این زمینه استان به خوبی عمل کرد و با حضور استاندار و قبل از ستاد ملی جلساتی را برگزار و تصمیمات خوبی در استان که حتی جلوتر از ستاد ملی بود، نیز گرفته شد.

وی ادامه داد: با توجه به اجرای طرح تردد و ممنوعیت ورود و خروج و اجرای فاصله گذاری اجتماعی این روند ادامه داشت و اکنون نیز با طرح فاصله گذاری هوشمند ادامه دارد.

صادقیان افزود: از همه همشهریان تقاضا داریم با توجه به اینکه افراد ناقل هیچ گونه نشانه ای ندارند، همه دستورات بهداشتی را رعایت کرده و برای سلامتی خودشان از هر گونه تجمع در اماکن عمومی خودداری کنند.

معاون هماهنگی امورعمرانی استانداری یزد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به خط دوم انتقال آب از خلیج فارس به استان گفت: عملیات عمرانی این پروژه که در سال‌های قبل آغاز شده بود، در سال ۹۹ به پایان می‌رسد و با نصب و تجهیز آب شیرین کن‌ها در سال جاری امکان انتقال آب به استان امکان پذیر خواهد شد.

صادقیان از تهیه بانک اطلاعاتی جامع تصادفات و تلفات جاده‌ای استان خبر داد و بیان کرد: در بررسی انجام شده مشخص شد فقط ده درصد مردم رعایت نمی‌کنند و بیشترین ترددها را دارند و عمده تخلف نیز سرعت است، لذا در سال جدید نسبت به جابجایی برخی از دوربین‌ها و نصب دوربین جدید اقدام خواهد شد.

معاون هماهنگی امورعمرانی استانداری یزد با اشاره به اینکه ساخت ۵۰۰ کیلومتر شبکه ریلی در استان در دستور کار قرار دارد گفت: ۱۰۰ کیلومتر از این شبکه به بهره برداری رسیده و ۳۵۰ کیلومتر در سال‌های ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی خط راه آهن یزد - اقلید و خط دوم راه آهن بافق - ارژنگ، بخشی از محور ‌ریلی بافق- ‌زرین شهر و ایجاد خطوط ریلی برای دسترسی صنایع بزرگ به شبکه راه آهن را از بزرگ‌ترین پروژه‌های ریلی دانست.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار یزد با اشاره به برخورداری شهرها و ۵۳۲ روستای استان از نعمت گاز اظهار کرد: در حال حاضر پوشش گازرسانی به شهرهای استان ۱۰۰ ‌درصد و به روستاها بالغ بر ٩١.٥درصد است.

صادقیان گازرسانی به صنایع را از اولویت‌های امسال دانست و گفت: گازرسانی به ۲۵۰ واحد صنعتی و تولیدی با ۶۰۰ کیلومتر لوله گذاری و ایجاد شبکه گازرسانی نیز در دستور کار قرار دارد.

فعال شدن سامانه واگذاری اراضی دولتی در استان و پایش آن از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون با هدف کوتاه کردن دست زمین‌خواران در اراضی دولتی و کشاورزی استان، نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی با خریداری ۵۰ دستگاه اتوبوس از دیگر مباحثی بود که صادقیان به آن اشاره کرد.

انتهای پیام
captcha