کشف ۱۷۰ هزار ماسک و دستکش از محتکران در یزد
کد خبر: 3892121
تاریخ انتشار : ۲۹ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۰

کشف ۱۷۰ هزار ماسک و دستکش از محتکران در یزد

جانشین فرمانده سپاه الغدیر استان یزد از کشف ۱۷۰ هزار ماسک و دستکش و ۱۰ هزار لیتر الکل توسط سپاه الغدیر استان یزد خبر داد.

کشف 170 هزار ماسک و دستکش از محتکران در یزدبه گزارش ایکنا از یزد، حسین زارع‌کمالی، جانشین فرمانده سپاه الغدیر استان یزد، 28 فروردین ماه در جمع خبرنگاران استان اظهار کرد: بیماری کرونا علی‌رغم تلخی‌هایی که ایجاد کرد برکاتی را به همراه داشت که منجر به همدلی و اتحاد مردم و مسئولان شد و فرق تمدن نوین اسلامی و تمدن غرب را نشان داد.

وی ادامه داد: از ابتدای شیوع بیماری کرونا قرارگاه پدافند زیستی سپاه الغدیر استان یزد متشکل از 7 کارگروه ایجاد شد که کارگروه رصد و پایش با مسئولیت معاونت اطلاعات سپاه موفق به کشف 170 هزار ماسک و انواع دستکش و همچنین 10 هزار لیتر الکل از محتکران شد.

جانشین فرمانده سپاه الغدیر استان یزد با اشاره به اقدامات گارگروه امداد و بهداشت بیان کرد: در استان 7 نقاهتگاه راه اندازی شد که از این تعداد 3 نقاهتگاه در شهرستان‌های یزد، میبد و اردکان مورد بهره برداری قرار گرفت و 200 نفر در این نقاهتگاه‌ها بستری شدند و تاکنون 90 درصد سلامتی را به دست آورده و 10 درصد در این مراکز تحت مراقبت هستند.

وی از همکاری 106 نفر از بسیجیان جامعه پزشکی استان در قالب 31 تیم در برپایی ایستگاه سلامت غربالگری و تب سنجی خبر داد.

جانشین فرمانده سپاه الغدیر استان یزد با اشاره به اقدامات کارگروه رفع آلودگی و گندزدایی  گفت: روزانه بالغ بر سه هزار بسیجی با هماهنگی معاونت بهداشت و درمان دانشگاه علوم پزشکی و شهرداری یزد اقدام به ضدعفونی اماکن عمومی، معابر و .... کردند.

زارع‌کمالی ساخت کلیپ، انیمیشن، پوستر و...در رابطه با مقابله با کرونا را از جمله اقدامات کارگروه فرهنگی سپاه الغدیر دانست و با اشاره به اقدامات کارگروه پشتیبانی از تولید روزانه 6 تا 7 هزار ماسک در 47 کارگاه خبر داد.

وی از مشارکت 6 تیم طلاب برادر و 3 تیم طلاب خواهر در غسل و کفن اموات کرونایی خبر داد و بیان کرد: با توجه به شیوع بیماری کرونا و مشکلاتی که بعضا برای برخی خانواده‌ها به وجود آمد لذا بیش از 6 هزار بسته معیشتی بین اقشار آسیب دیده از بحران کرونا و خانواده‌های نیازمند به ارزش بالغ بر 4 میلیارد و 200 میلیون تومان تهیه و توزیع شد.

انتهای پیام
captcha