آمادگی سپاه لرستان برای راه‌اندازی کلاس‌های برخط
کد خبر: 3892541
تاریخ انتشار : ۳۱ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۳

آمادگی سپاه لرستان برای راه‌اندازی کلاس‌های برخط

فرمانده سپاه لرستان با بیان این‌که در بحث کرونا، ایران اسلامی نسبت به برخی کشورهای مدعی جهان بسیار بهتر عمل کرده است، گفت: سپاه حضرت اباالفضل(ع)، آماده همکاری با آموزش و پرورش برای راه‌اندازی کلاس‌های برخط است.

آمادگی سپاه لرستان برای راه‌اندازی کلاس‌های برخطبه گزارش ایکنا از لرستان، شنبه، 30 فروردین‌ماه با هدف هماهنگی جهت بهره‌مندی از فضای مجازی و برگزاری کلاس‌های برخط، علی‎رضا نخعی، مدیرکل آموزش و پرورش استان با مرتضی کشکولی، فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل(ع) لرستان دیدار کرد.

در این دیدار مرتضی کشکولی، فرمانده سپاه حضرت اباالفضل(ع) ضمن بیان مشکلات کشور پس‌ از شیوع کروناویروس و همه‌گیر شدن آن، گفت: کشور اسلامی ایران با تلاش چشم‌گیر مردم و مسئولان کارنامه موفقی در زمینه مبارزه با ویروس کرونا داشته است،  حتی ایران اسلامی نسبت به برخی کشورهای مدعی جهان بسیار بهتر عمل کرده است.

وی افزود: سپاه پاسداران خود را در کنار مسئولان آموزش و پرورش می‌داند و در زمینه‌هایی که توان آن‌ را دارد به مسئولان آموزش و پرورش کمک خواهد کرد.

کشکولی ضمن بیان گزارشی از کلاس‌های برخط که توسط سپاه حضرت اباالفضل(ع) لرستان برای دانش‌آموزان برگزار می‌شود، گفت: سپاه حضرت اباالفضل(ع) آماده همکاری با آموزش و پرورش در ایجاد و راه‌اندازی کلاس‌های برخط است.

علی‎رضا نخعی، مدیرکل آموزش و پرورش لرستان نیز در این دیدار گفت: تعطیلی مدارس به‌دلیل شیوع ویروس کرونا لطمه جبران‌ناپذیری به سیستم تعلیم و تربیت وارد کرده است به  ویژه دانش‌آموزانی که باید در کنکور سراسری شرکت کنند با مشکلاتی مواجه شده‌اند اما آموزش و پرورش در راستای اهداف تعلیم و تربیت سعی دارد تا آن‌جا که مقدور است زمینه اجرای مطلوب برنامه‌های یاددهی و یادگیری را فراهم کند.

وی ادامه داد: ما در آموزش و پرورش امانت‌دار مردم هستیم و دانش‌آموزان، امانت‌های ارزشمند جامعه و نظام نزد ما هستند، ما قدر این امانت‌های گرانقدر را می‌دانیم، البته آموزش و پرورش به تنهایی نمی‌تواند این بار سنگین را بردارد، در همه کشورهای پیشرفته معمول است که دیگر نهادها به آموزش و پرورش هم از نظر فکری و هم از نظر مالی کمک می‎کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش لرستان با بیان این‌که هدف همه ما صیانت از ایران اسلامی و همکاری و هم‌فکری است، افزود: همه مسئولان باید در زمینه پیشرفت فرهنگ و برنامه‌های تعلیم و تربیت تلاش کنند، متاسفانه دشمنان زیادی به‌دنبال ضربه زدن به ایران و نظام جمهوری اسلامی هستند اما با تلاش و همکاری مردم و مسئولان خواهیم توانست کشور را حفظ کرده و رضایت خداوند رحمان و مردم را جلب کنیم.

وی در خصوص برگزاری حضوری کلاس درس برای دانش‌آموزان، گفت: در ارتباط با ادامه تحصیل دانش‌آموزان ستاد ملی مبارزه با کرونا تصمیم‌گیر اصلی است اگر حضور فیزیکی دانش‌آموزان لطمه‌ای به آنان وارد کند، آموزش حضوری صورت نخواهد گرفت.

مدیرکل آموزش و پرورش لرستان با اشاره به برگزاری کلاس‌ها در فضای مجازی، تصریح کرد: هم‌اکنون کلاس‌ها به‌صورت غیر حضوری و از طریق فضای مجازی برگزار می‌شود، وزارت آموزش و پرورش با ایجاد «شبکه شاد»  کار آموزش کتب توسط معلمان را ادامه می‌دهد و برای کسانی‌که در مناطق محروم هستند و دسترسی به فضای مجازی و امکانات مناسب را ندارند از طریق ارسال درسنامه اقدام می‌شود همچنین معلمان  فداکار ساکن مناطق عشایری به کمک آموزش و پرورش آمده و مشکلات دانش‌آموزان این مناطق را حل می‌کنند.

در پایان این دیدار از کلاس‌های برخط سپاه حضرت اباالفضل(ع) استان لرستان که برای دانش‌آموزان  ایجاد شده است، بازدید کرد.

انتهای پیام
captcha