طرح «غمگسار جوان» در یزد اجرا می‌شود
کد خبر: 3892726
تاریخ انتشار : ۳۱ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۱

طرح «غمگسار جوان» در یزد اجرا می‌شود

معاون امور جوانان جمعیت هلال‌احمر استان یزد گفت:‌ به منظور تسکین آلام خانواده‌های داغدار، طرح ملی «غمگسار جوان» با هدف همدلی با خانواده متوفیان در فضای مجازی با مشارکت اعضای جوانان هلال‌احمر در شهرستان‌ها و مرکز استان اجرا می‌شود.

اجرای طرح ملی غمگسارجوان با مشارکت جوانان هلال احمر در استان یزدبه گزارش ایکنا از یزد، به نقل از روابط‌عمومی جمعیت هلال‌احمر استان، سیدجواد میرحسینی، معاون امور جوانان جمعیت هلال‌احمر استان یزد اظهار کرد: با توجه به اپیدمی بیماری کووید 19 در سطح استان و درگذشت تعدادی از هموطنانمان، عدم امکان برگزاری مراسم، تسلی و همدردی با اعضا خانواده متوفیان که موجب انباشت فشارهای روانی و تنش درونی بازماندگان را به همراه داشته ضروری است.

وی ادامه داد: به منظور تسکین آلام خانواده‌های داغدار، طرح ملی غمگسار جوان با هدف همدلی با خانواده متوفیان در فضای مجازی با مشارکت اعضای جوانان هلال احمر در شهرستان‌ها و مرکز استان اجرا می‌شود.

معاون امور جوانان جمعیت هلال‌احمر استان یزد گفت: از اهداف این طرح می‌توان به همدردی با خانواده متوفیان، استفاده از ظرفیت مجازی در معرفی وظایف و اهداف انسانی جمعیت هلال احمر، استفاده از فضای معنوی ماه مبارک رمضان در ایجاد همدلی با آسیب دیدگان، پیشگیری از انزوا و تنهایی بستگان درجه یک متوفیان، اطلاع‌رسانی و تهیه محتوای آموزشی برای تسکین بازماندگان و ... اشاره کرد.

میرحسینی با اشاره به اینکه این طرح به صورت مجازی اجرا می‌شود بیان کرد: قرائت قرآن کریم، مرثیه سرایی توسط یکی از مداحان و سخنرانی مسئول دفتر نماینده ولی فقیه هلال احمر استان از برنامه‌های اصلی این طرح است.

این مقام مسئول بیان کرد: در کنار این طرح برنامه‌هایی از قبیل تماس تلفنی با خانواده آسیب دیدگان جهت دلجویی و پیگیری مسائل و مشکلات آنان، ایجاد بوستان جاودانگی و کاشت نهال به یاد متوفیان با همراهی و مشارکت بازماندگان متوفیان، دیدار با حامیان سلامت و تجلیل از خدمات آنان و حضور در یکی از بیمارستان‌ها و تجلیل از خدمات حامیان سلامت و ... با مشارکت اعضا جوانان هلال احمر برگزار می‌شود.

انتهای پیام
captcha