اهدای خون در ماه رمضان ادامه داشته باشد
کد خبر: 3892838
تاریخ انتشار : ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۰

اهدای خون در ماه رمضان ادامه داشته باشد

مدیرکل انتقال خون استان اصفهان با بیان اینکه در مراکز اهدای خون موارد بهداشتی کاملاً رعایت می‌شود، گفت: هر چند در حال حاضر وضعیت ذخایر خونی مناسب است، اما با توجه به در پیش بودن ماه رمضان، هم‌چنان نیازمند مراجعه مردم برای اهدای خون هستیم.

وضعیت ذخایر خونی مناسب است / مراجعه مردم در ماه رمضان ادامه داشته باشد

مجید زینلی، مدیرکل انتقال خون استان اصفهان، در گفت‌وگو با ایکنا اصفهان، درباره وضعیت اهدای خون در این استان، اظهار کرد: با توجه به وضعیتی که با شیوع بیماری کرونا پیش آمد، ما در اسفند و اوایل فروردین خیلی تحت فشار بودیم، مراجعات کاهش یافته بود و مردم کمتر از خانه بیرون می‌آمدند، در نتیجه ذخایر به شدت تحت تاثیر قرار گرفت.

وی افزود: خوشبختانه در دو هفته پایانی فروردین ماه، با کمک رسانه‌ها و اطلاع‌رسانی‌ای که انجام شد، مراجعات خوب است و ذخایر خونی در وضعیت مناسبی قرار دارد، مردم برای اهدای خون مراجعه می‌کنند و امیدواریم با توجه به در پیش بودن ماه رمضان، هم‌چنان این مراجعات ادامه داشته باشد و بتوانیم پاسخگوی مراکز درمانی باشیم.

مدیرکل انتقال خون استان اصفهان تصریح کرد: در مراکز اهدای خون، سعی ما بر این است که موارد بهداشتی را به صورت کامل رعایت کنیم. ما ضدعفونی انجام می‌دهیم، ماسک و دستکش را تا اندازه‌ای که در اختیار داریم، در اختیار مراجعه‌کنندگان قرار می‌دهیم و از مواد استریل و یک‌بار مصرف استفاده می‌کنیم. فقط کسانی باید مراجعه کنند که از نظر سلامتی، در شرایط طبیعی و کاملا سالم قرار داشته باشند.

زینلی اضافه کرد: در حال حاضر به لحاظ ذخایر مورد نیاز تمام گروه‌های خونی در شرایط طبیعی قرار داریم، ولی به این معنا نیست که مردم دیگر مراجعه نکنند. ماه رمضان در پیش است، ان‌شاءالله مردم مراجعه کنند تا بتوانیم پاسخگوی مناسبی باشیم.

وی ادامه داد: تا قبل از ماه رمضان، هر زمانی که مردم مراجعه کنند، ما در مراکز اهدای خون در خدمت آنها هستیم. در ماه رمضان نیز افرادی که روزه‌دار هستند و می‌خواهند روزه خود را نگه دارند، توصیه می‌شود یا صبح اول وقت برای اهدای خون مراجعه کنند، یا اینکه آن را به بعد از افطار موکول کنند. در ماه رمضان، بعد از افطار از ساعت ۹ تا ۱۲ شب، مرکز اهدای خون خواجو در شهر اصفهان فعال است و کسانی که روزه‌دار هستند، اگر در این زمان برای اهدای خون مراجعه کنند، وقت مناسبی است.

انتهای پیام
captcha